Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

Mηλιές-Μπελεγρίνος (κυκλική)

Σπίτι στις Μηλιές
Η διαδρομή στο Wikiloc     H διαδρομή στο Everytrail    (κατεβάστε ίχνος GPS)

Διάρκεια: 2.45΄
Μέγιστο υψόμετρο: 378 μ. (πλατεία Μηλεών)
Σήμανση: κόκκινα σημάδια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι

Αυτή είναι μια κυκλική διαδρομή, με αφετηρία την πλατεία των Μηλεών, που ακολουθεί αρχικά το καλντερίμι προς Μπούφα και στη συνέχεια κατηφορίζει παράλληλα με τη Μηλιώτικη ρεματιά, φθάνοντας στην γέφυρα του Μπελεγρίνου πάνω στον κύριο δρόμο λίγο μετά τα Καλά Νερά. Η επιστροφή γίνεται από σύνδεση με το κύριο καλντερίμι Καλά Νερά-Μηλιές.
Πλατεία Μηλεών
         Ξεκινώντας από την πλατεία των Μηλεών, κατηφορίζουμε στο κύριο καλντερίμι που πάει για το σταθμό και μετά από ογδόντα μέτρα, φθάνοντας στην οικία Δανιήλ Φιλιππίδη, πάμε αριστερά στη διασταύρωση (οδός Κων. Φιλιππίδη). Κατηφορίζουμε στο καλντερίμι αγνοώντας διασταυρώσεις που ανηφορίζουν ή που στρίβουν δεξιά και σε λίγο φθάνουμε στην ωραία εκκλησία αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης. Περνούμε μέσα από τον περίβολο του ναού και βγαίνοντας στην άσφαλτο που πάει για το σταθμό, την διασχίζουμε και συνεχίζουμε σε πλακόστρωτο καλντερίμι που κάνει δεξιά στροφή μετά το τελευταίο σπίτι του χωριού. Αριστερά μας πολύ κοντά είναι η άσφαλτος Βόλου-Μηλεών.
H εκκλησία αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης
       Λίγο πιο κάτω διασχίζουμε άλλο στενό δρόμο που οδηγεί στο νεκροταφείο του χωριού. Αριστερά μας είναι συγκρότημα εξοχικών κατοικιών. Το καλντερίμι συνεχίζει δεξιά από το συγκρότημα να κατηφορίζει, και παρακάτω (προσοχή) φθάνοντας κοντά στην άσφαλτο, φαίνεται να κάνει δεξιά στροφή και περνώντας δίπλα από το ξωκλήσι του Αγίου Ιωάννου Προδρόμου τερματίζει στο δρόμο. Ακριβώς στο σημείο της δεξιάς στροφής υπάρχει διασταύρωση και το καλντερίμι μας κανονικά συνεχίζει ευθεία μπροστά, αλλά  είναι κλεισμένο για σαράντα μέτρα από βλάστηση και έτσι, έως ότου καθαριστεί, αναγκαστικά βαδίζουμε δίπλα του λίγο αριστερότερα, ανεβαίνοντας σε κτήμα. Λίγο παραπέρα ξαναγίνεται βατό και το ακολουθούμε, βγαίνουμε στην άσφαλτο, την διασχίζουμε και συνεχίζουμε απέναντι. Εδώ πάλι έχουμε κλεισμένο τμήμα για σαράντα μέτρα και πάλι βαδίζουμε λίγο αριστερότερα μέσα σε κτήμα.
      Τελικά ξαναμπαίνουμε στο καλντερίμι, που από εδώ και κάτω δεν έχει πρόβλημα, διασχίζουμε ξανά την άσφαλτο και λίγο παρακάτω έχουμε νέα διασταύρωση. Ένας κλάδος στρίβει αριστερά, πηγαίνοντας προς το γεφύρι του Τσιποκάλαμου και τη Μπούφα. Δεξιά στενό λιθόστρωτο οδηγεί στο μικρό ξωκλήσι της Γεννήσεως της Θεοτόκου, πνιγμένο ανάμεσα στην οργιώδη βλάστηση. Εμείς συνεχίζουμε ευθεία προς τα κάτω και κατεβαίνουμε στην κοίτη της Μηλιώτικης ρεματιάς.
Το Μηλιώτικο ρέμα

Στην απέναντι όχθη συνεχίζει μονοπάτι-καλντερίμι παράλληλα με το ρέμα ανάμεσα σε ελαιόδεντρα. Σε λίγο κατεβαίνουμε από μονοπάτι μέσα στο ρέμα, καθώς μια κατολίσθηση έχει παρασύρει εδώ το καλντερίμι, και βαδίζουμε για πενήντα μέτρα μέσα στην κοίτη, ώσπου φθάνουμε σε μια βρύση-ποτίστρα στη δεξιά όχθη. Πλάι από τη βρύση βρίσκουμε τη συνέχεια του καλντεριμιού, που συνεχίζει παράλληλα με το ρέμα. Τελικά βγαίνουμε λοξά σε αγροτικό δρόμο, που συνεχίζει να ακολουθεί τη δεξιά όχθη του ρέματος, ώσπου συναντούμε τον κύριο δρόμο Βόλου-Τσαγκαράδας. Η περιοχή αυτή, όπου εκβάλλει το Μηλιώτικο ρέμα, ονομάζεται Μπελεγρίνος. Ως εδώ χρειαστήκαμε περίπου μία ώρα και δεκαπέντε λεπτά για μια απόσταση 3,9 χιλιομέτρων. Αν βαδίσουμε προς τα δεξιά στην άσφαλτο, θα φθάσουμε μετά από ένα χιλιόμετρο στο Τσιτσιλιάνειο νοσοκομείο και στην αφετηρία της διαδρομής Καλά Νερά-Μηλιές.
       Για να επιστρέψουμε τώρα στις Μηλιές, βαδίζοντας προς τα πίσω στον ίδιο αγροτικό δρόμο, εκατό μέτρα πιο πάνω έχουμε στα αριστερά μας σπίτι με φαρδιά σιδερένια καγκελόπορτα στο πλάι. Απέναντι από την καγκελόπορτα ανηφορίζει μονοπάτι μέσα στον ελαιώνα, το οποίο πιο πάνω μετατρέπεται σε καλντερίμι και τελικά βγαίνει σε αγροτικό δρόμο πάνω σε μιά στροφή του.  Ακολουθούμε το δρόμο ευθεία ανηφορίζοντας και μετά από τετρακόσια μέτρα περίπου, προσέχοντας στα αριστερά μας, βλέπουμε τις πέτρες του καλντεριμιού που κόβεται από το δρόμο. Ανεβαίνουμε με λίγη δυσκολία στον όχθο του δρόμου και, αφού ανηφορίσουμε για λίγα μέτρα σε ασαφές μονοπάτι, βγαίνουμε αμέσως σε άλλο δρόμο και βλέπουμε  το καλντερίμι απέναντι που συνεχίζει για τις Μηλιές. Εδώ  συναντούμε και ακολουθούμε πλέον τη διαδρομή Καλά Νερά-Μηλιές, μέχρι να φθάσουμε στην πλατεία του χωριού.