Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2011

Mακρινίτσα - Σταγιάτες (κυκλική)

Ο Βόλος από τη Μακρινίτσα

Διάρκεια: 2 ώρες (καθαρός χρόνος πορείας 1.40΄)
Υψόμετρο: Από 630 μ. (Μακρινίτσα) σε 285 μ. (γεφύρι Κάππα) σε 398 μ. (Σταγιάτες)
Σήμανση: πινακίδες, κόκκινα σημάδια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι

Η διαδρομή στο Wikiloc   Η διαδρομή στο Everytrail   (κατεβάστε ίχνη GPS)

Aυτή είναι μια κυκλική διαδρομή, που από την πλατεία της Μακρινίτσας κατηφορίζει αρχικά στο καλντερίμι προς Βόλο. Φθάνοντας στην Κουκουράβα, την κάτω συνοικία της Μακρινίτσας, περνά το Μέγα ρέμα από πέτρινο τοξωτό γεφύρι και ανηφορίζει σε μονοπάτι προς τις Σταγιάτες. Από εκεί, ακολουθώντας ανατολικότερο μονοπάτι-καλντερίμι, περνά ξανά το ρέμα και επιστρέφει στη Μακρινίτσα. Φυσικά η διαδρομή μπορεί να γίνει και αντιστρόφως, ή μόνο σε ένα τμήμα της. Σημαντικό πλεονέκτημά της είναι η εκπληκτική θέα που προσφέρει, από πολλά σημεία, προς το Βόλο, τη θάλασσα και τις κατάφυτες πλαγιές της ρεματιάς.

Από την πλατεία της Μακρινίτσας, δίπλα στην εκκλησία δυτικά, ξεκινούν δύο καλντερίμια. Το δεξιότερο ανηφορίζει ελαφρά στην αρχή του, πηγαίνοντας προς το Σαρακηνό και το Φυτόκο. Εμείς ακολουθούμε το αριστερότερο φαρδύ καλντερίμι, πραγματικό πέτρινο έργο τέχνης, που κατηφορίζει με ελιγμούς ανάμεσα στα σπίτια του χωριού.
Κατεβαίνοντας από την πλατεία της Μακρινίτσας

Περνούμε από τις εκκλησίες του Αγίου Αθανασίου και Αγίου Γεωργίου και, πλησιάζοντας στην άσφαλτο, το καλντερίμι φαίνεται να κάνει στροφή δεξιά. Όμως παρακάτω είναι τελείως κλεισμένο και αδιάβατο λίγα μέτρα πάνω από το δρόμο, και έτσι συνεχίζουμε ευθεία σε τσιμεντόδρομο, περνώντας κάτω από το αρχοντικό Σταφυλοπάτη και βγαίνουμε στην άσφαλτο, που ακολουθούμε για εκατό μέτρα προς τα κάτω. Βρίσκουμε τη συνέχεια του καλντεριμιού στα αριστερά μας και παρακάτω διασχίζουμε το δρόμο και συνεχίζουμε κατηφορίζοντας προς το αρχοντικό Νάνου.
       Περνάμε από πλατάνι δίπλα σε βρύση χωρίς νερό, και παρακάτω έχουμε δύο διασταυρώσεις καλντεριμιών στα δεξιά που κατηφορίζουν προς Βόλο. Εμείς συνεχίζουμε ευθεία σε ίσιωμα, περνάμε από μια βρύση χωρίς νερό και από μια ακόμα στεγνή τριπλή κρήνη με πλατάνι και μετά κατεβαίνουμε στην άσφαλτο (υπάρχει στο σημείο αυτό πινακίδα προς αρχοντικό Αργυρώ). Απέναντι κατηφορίζει στενός τσιμεντόδρομος. Τον ακολουθούμε και αμέσως πάμε δεξιά σε μονοπάτι, που μας φέρνει στην περιοχή Ταμπάκικα στο Μέγα ρέμα. Εδώ υπάρχει το δίτοξο πέτρινο τοξωτό γεφύρι του Κάππα, δίπλα στα ερείπια βυρσοδεψείου. Όπως φαίνεται και στη φωτογραφία, κάποιες πέτρες λείπουν από τη βάση του ανατολικού τόξου, δημιουργώντας ανησυχία για τη σταθερότητα του γεφυριού. Μακάρι να αναληφθεί σύντομα δράση για την επισκευή του.
Το γεφύρι του Κάππα στα Ταμπάκικα

Περνούμε το ρέμα και στην απέναντι όχθη συνεχίζουν δύο μονοπάτια. Το  δεξιότερο ακολουθεί το ρέμα κατηφορίζοντας προς Αηδονοφωλιές-Άγιο Ονούφριο. Εμείς παίρνουμε το αριστερότερο που ανηφορίζει στην πλαγιά. Παραπάνω βγαίνουμε σε στενό ανηφορικό δρόμο που συναντά διασταύρωση και πάμε δεξιά. Σε λίγο βρίσκουμε τη συνέχεια του μονοπατιού στα αριστερά και ανηφορίζουμε. Φθάνοντας στα πρώτα σπίτια των Σταγιατών, βαδίζουμε για λίγα μέτρα σε καλντερίμι. Είναι καλύτερο να μην ακολουθήσουμε το κόκκινο βέλος που στρίβει αριστερά, αλλά βαδίζοντας λίγο ακόμα ευθεία σε ίσιωμα, μετά πάμε λοξά αριστερά σε τσιμενταρισμένο  καλντερίμι με σκαλοπάτια,  που μας βγάζει σε τσιμεντόδρομο. Λίγα μέτρα πιο πάνω ο δρόμος κάνει στροφή δεξιά και μας φέρνει στην εκκλησία του Αγίου Αθανασίου στην πλατεία των Σταγιατών.
Πλατεία Σταγιατών

Αφού δροσιστούμε στην παλιά βρύση με την αραβική επιγραφή κάτω από τη σκιά των δύο μεγάλων πλατάνων, συνεχίζουμε την πορεία μας σε λιθόστρωτο διασχίζοντας την άσφαλτο προς τα πάνω. Καθώς συναντούμε και άλλη βρύση, στρίβουμε αριστερά στο πλακόστρωτο που παραπέρα βγαίνει στην άσφαλτο. Μετά από πενήντα μέτρα πάμε λοξά δεξιά σε ανηφορικό τσιμεντόδρομο, που οδηγεί στο γυναικείο μοναστήρι του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Αριστερά από την είσοδο του μοναστηριού συνεχίζει στενός αγροτικός δρόμος και τον ακολουθούμε, βλέποντας μπροστά μας στο βάθος τη Μακρινίτσα. Μετά από κάμποση πορεία, εκεί όπου ο δρόμος κάνει φουρκέτα αριστερά, τον αφήνουμε και συνεχίζουμε ευθεία σε μονοπάτι, που μας φέρνει σε ξύλινο γεφυράκι, το οποίο κατασκευάστηκε πρόσφατα από δραστήριους κατοίκους των Σταγιατών.
Το γεφυράκι στο Μέγα Ρέμα
            Περνούμε το ρέμα και ανηφορίζοντας το μονοπάτι εμφανίζει και τμήματα καλντεριμιού, για να μας βγάλει τελικά στην είσοδο της Μακρινίτσας, στο πλάτωμα όπου κάνουν στροφή τα λεωφορεία.