Τρίτη 17 Απριλίου 2012

Μετόχι

Aπόσταση: 6,4 χλμ.
Διάρκεια: 2 ώρες
Υψόμετρο: από 0 μ. (Χόρτο) σε 279 μ.(Σταυρός)
Σήμανση: στρόγγυλα πινακιδάκια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι (Μετόχι)

Kατεβάστε ίχνος GPS:  Η διαδρομή στο Wikiloc   Η διαδρομή στο Everytrail

Αυτή είναι μια εύκολη κυκλική διαδρομή, που ανηφορίζει από την παραλία του Χόρτου στο Μετόχι από αγροτικό δρόμο κυρίως και επιστρέφει από σύνδεση με το καλντερίμι Αργαλαστής-Χόρτου που περνά λίγο δυτικότερα.

Η αφετηρία μας είναι στη γέφυρα του ρέματος του Χόρτου.
Από την άσφαλτο βαδίζουμε αριστερά από το ρέμα σε πλακοστρωμένο δρόμο. Σε λίγο περνούμε στη δεξιά πλευρά του ρέματος (υπάρχει και ξύλινο γεφυράκι). Φθάνοντας σε προσκυνητάρι στη γωνία του νεκροταφείου, πάμε δεξιά ανηφορικά σε τσιμενταρισμένο δρόμο. Παραπάνω έχουμε ανηφορική διχάλα όπου πάμε αριστερά, παρατηρώντας τα στρογγυλά πινακιδάκια του συλλόγου φίλων των καλντεριμιών Νοτίου Πηλίου, που έχει σηματοδοτήσει όλη τη διαδρομή.
           Ανηφορίζουμε σταθερά σε αγροτικό δρόμο ανάμεσα σε ελαιώνες, στην ανατολική  πλευρά του ρέματος του Χόρτου. Λίγο παραπάνω, μετά από μια διασταύρωση με κατηφορικό δρόμο αριστερά, διακρίνουμε το μονοπάτι στα αριστερά μας, το οποίο διατηρείται για διακόσια μέτρα παράλληλα με το δρόμο, έχοντας πεζούλα με ξερολιθιά στη δεξιά του πλευρά. Είναι όμως κλεισμένο από βλάστηση και έτσι, έως ότου καθαριστεί, συνεχίζουμε στο δρόμο.
           Αρχίζουμε πλέον  να βλέπουμε μπροστά μας το Μετόχι.  Αφήνουμε δεξιά μας διασταύρωση που πάει προς Μηλίνα και λίγο παραπάνω, καθώς ο δρόμος μας στρίβει δεξιά, τον αφήνουμε και πάμε ευθεία επάνω βρίσκοντας το καλντερίμι, που αφήνει στα δεξιά προσκυνητάρι και την εκκλησία της Κοιμήσεως της Θεοτόκου και περνά το ρέμα από γεφυράκι που πατά σε λιθόκτιστες βάσεις. Δίπλα στο γεφυράκι υπάρχει βρύση με χρονολογία 1929, η οποία όμως έχει στερέψει. Το ωραίο καλντερίμι συνεχίζει να ανηφορίζει και μπαίνοντας στο χωριό καλύπτεται από τσιμέντο.
Σπίτι στο Μετόχι

Σε λίγο φθάνουμε κάτω από την πλατεία, έχοντας χρειαστεί σχεδόν μία ώρα από την αρχή της πορείας μας. Για να αποφύγουμε να βαδίσουμε στην άσφαλτο, πάμε λίγα μέτρα πιο κάτω σε παράλληλο τσιμεντένιο μονοπάτι προς τα αριστερά, το οποίο, όπως και η άσφαλτος, μας φέρνει στη βρύση στην δυτική είσοδο του χωριού. Αφού δροσιστούμε από το κρυστάλλινο και άφθονο νερό της, βαδίζοντας λίγα μέτρα ακόμα στην άσφαλτο, βρίσκουμε δεξιά το μονοπάτι, που περνά το ρεματάκι και κατόπιν ανηφορίζει στην πλαγιά προς τα βορειοδυτικά. Το κομμάτι αυτό του μονοπατιού ήταν προηγουμένως εντελώς αδιάβατο και καθαρίστηκε το χειμώνα του 2012, με κοπιαστική πολυήμερη εθελοντική εργασία, από μέλη του συλλόγου Φίλων των Καλντεριμιών και του Ορειβατικού συλλόγου Βόλου.
Aνηφορίζοντας προς το Σταυρό

Φθάνοντας επάνω στο λόφο στη θέση Σταυρός, συναντούμε υπόγεια δεξαμενή νερού. Εδώ διασταυρωνόμαστε με τη διαδρομή Αργαλαστή-Χόρτο, που συνεχίζει δεξιά προς Αργαλαστή, φθάνοντας στην πλατεία σε μισή ώρα. Εμείς όμως εδώ πάμε αριστερά και, αφού περάσουμε πάνω από χώματα που έμειναν από την κατασκευή της δεξαμενής, μπαίνουμε σε ωραίο φαρδύ καλντερίμι ανάμεσα σε πεζούλες από ξερολιθιά. Και το τμήμα αυτό ήταν προηγουμένως αδιάβατο από βλάστηση. Διασχίζουμε την άσφαλτο και βαδίζουμε για λίγα ακόμα μέτρα σε εντυπωσιακό καλντερίμι, που κατόπιν γίνεται φαρδύ μονοπάτι. Διασχίζουμε ξανά λοξά την άσφαλτο και στην άλλη πλευρά βρίσκουμε αγροτικό δρόμο-μονοπάτι, που εμφανίζει κατά διαστήματα τμήματα καλντεριμιού.
      Πιο κάτω ο δρόμος, αφού πλησιάσει πολύ κοντά στην άσφαλτο, φθάνει σε ελαιώνα και συνεχίζει σαν μονοπάτι στη δεξιά άκρη του κτήματος, παράλληλα και με παλιά τηλεφωνική γραμμή. Μπαίνουμε για λίγο σε δασωμένο μέρος και μετά διασχίζουμε την άσφαλτο και συνεχίζουμε ευθεία  σε καλντερίμι. Στα δεξιά μας έχουμε μια γραμμή από ανεπτυγμένη βλάστηση. Διασχίζουμε ξανά την άσφαλτο και μπαίνουμε σε στενό αγροτικό δρόμο, μέσα στον οποίο φαίνεται το καλντερίμι. Ο δρόμος σε λίγα μέτρα στρίβει αριστερά, αλλά το καλντερίμι συνεχίζει ευθεία μέσα στον ελαιώνα και αμέσως σταματά. Βαδίζοντας ευθεία λοιπόν στον ελαιώνα, σε μονοπάτι παράλληλο με την άσφαλτο που είναι λίγο δεξιότερα, φθάνουμε σύντομα σε αντλιοστάσιο.
Κατηφορίζοντας προς Χόρτο
         Από εκεί πλέον ακολουθούμε αγροτικό δρόμο προς τα αριστερά, κατηφορίζοντας σταθερά. Μέσα στο δρόμο υπάρχουν τμήματα καλντεριμιού. Σε ένα σημείο πλησιάζουμε πολύ κοντά στην άσφαλτο, σε μιά δεξιά στροφή που κάνει. Ο δρόμος παρακάτω είναι για λίγο τσιμενταρισμένος και κατόπιν μετατρέπεται σε καλντερίμι. Περνάμε από την παλιά βρύση του Διαλετάρα δίπλα σε στέρνα και το καλντερίμι τελειώνει, καθώς βγαίνει σε τσιμενταρισμένο δρόμο. Είμαστε πλέον μέσα στο Χόρτο. Βαδίζοντας ευθεία μπροστά, συναντούμε το ρέμα και πάμε προς τα δεξιά για να επιστρέψουμε στην αφετηρία μας, στη γέφυρα δίπλα στη θάλασσα.