Πέμπτη 14 Ιουνίου 2012

Άνω Κερασιά-Βένετο

Διάρκεια: 3,5 ώρες
Υψόμετρο: από 650 μ. (Άνω Κερασιά) σε 720 μ. (μέγιστο) σε 255 μ. (Βένετο)
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, πινακίδες
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι

Kατεβάστε ίχνος GPS:   Η διαδρομή στο Wikiloc     H διαδρομή στο Everytrail

Μια θαυμάσια διαδρομή στο Βόρειο Πήλιο, μεγάλο μέρος της οποίας γίνεται σε καλντερίμι.  Το δεύτερο μισό είναι κοινό με τη διαδρομή Κανάλια-Βένετο. Φθάνοντας στο Βένετο, θα πρέπει να έχουμε μεριμνήσει για την επιστροφή μας, καθώς δεν υπάρχει συγκοινωνία. Μια λύση είναι να καλέσουμε ταξί από τα Κανάλια (τηλ 6945277835) ή το Κεραμίδι (6977893576). Mπορούμε ακόμη να επιστρέψουμε στην Άνω Κερασιά μέσω μονής Φλαμουρίου (4,5 ώρες πορείας), με δυνατότητα διανυκτέρευσης στο μοναστήρι (αν δεν έχουμε γυναίκες στην ομάδα).  Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι ο δρόμος από την Κάτω προς την Άνω Κερασιά δεν δέχεται μεγάλα λεωφορεία. Στην περίπτωση αυτή, η πορεία μπορεί να αρχίσει από την Κάτω Κερασιά, προσθέτοντας επιπλέον μιάμιση ώρα πορείας και 4,9 χιλιόμετρα (βλέπε τη διαδρομή Κάτω Κερασιά-Ανω Κερασιά).

Αρχίζοντας από την πλατεία της Άνω Κερασιάς με την ανακαινισμένη εκκλησία των Αγίων Αποστόλων, αριστερά από τη βρύση φεύγουν δύο καλντερίμια. Το δεξιότερο κατηφορίζει πηγαίνοντας προς μονή Φλαμουρίου και Κώστα Ράχη. Εμείς ακολουθούμε το διπλανό αριστερότερο, που κινείται σε ίσιωμα ανάμεσα στα γκρεμισμένα σπίτια του χωριού, που κάηκε από τους Γερμανούς το 1943 και δεν ξανακατοικήθηκε έκτοτε. Με γενική κατεύθυνση βόρεια βγαίνουμε από το χωριό, διασχίζουμε χωματόδρομο και συνεχίζουμε σε ανηφορικό μονοπάτι, που μας βγάζει πάνω σε διασταύρωση χωματόδρομων. Ο δεξιός δρόμος περνά από το ξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής και συνεχίζει προς Kάτω Γούρα-μονή Φλαμουρίου. Εμείς ακολουθούμε τον αριστερό δρόμο μπροστά προς βορράν και περνούμε δίπλα από ένα μαντρί. Μετά από πενήντα μέτρα φεύγουμε λοξά αριστερά από το δρόμο σε μονοπάτι σε πετρώδες έδαφος, ακολουθώντας πινακίδα και κόκκινα σημάδια, και κατηφορίζουμε προς μια ρεματιά.

Ανηφορίζοντας στην απέναντι ράχη, φθάνουμε σε διασταύρωση με πεσμένη ξύλινη πινακίδα, όπου αριστερά κατηφορίζει φαρδύ μονοπάτι προς Κάτω Κερασιά. Εμείς συνεχίζουμε δεξιά προς βορράν και σε λίγο βγαίνουμε στον χωματόδρομο, τον οποίο ακολουθούμε για εξακόσια μέτρα, αγνοώντας μονοπάτι που φεύγει αριστερά.
Γερακοφωλιά

Εκεί όπου ο δρόμος κάνει διχάλα τον αφήνουμε και πάμε ανάμεσα, ευθεία μπροστά, βρίσκοντας και λίγα μέτρα καλντερίμι. Σύντομα, το μονοπάτι μας φέρνει στη Γερακοφωλιά, μια ωραία λαγκαδιά με χορτάρι και νερόλακκους για να πίνουν τα ζώα. Περνούμε από ένα μαντρί στα δεξιά μας και στο τέλος της λαγκαδιάς βρίσκουμε εύκολα το καλντερίμι, το οποίο μπαίνει σε δρυοδάσος μικτό με οξιές. Βαδίζοντας συνεχώς σε καλντερίμι, φθάνουμε στην τοποθεσία ''Χωράφι Γιάνναινας". Εδώ, καθώς αρχίζει να σχηματίζεται μια ρεματιά, έρχεται λοξά από αριστερά η διαδρομή από τα Κανάλια. Παρατηρώντας τα σημάδια και την πινακίδα ξαναβρίσκουμε το καλντερίμι, που διατηρείται σε άριστη κατάσταση και κατηφορίζει προς τα βορειοανατολικά μέσα σε ένα πανέμορφο δρυοδάσος.

Κατεβαίνοντας έχουμε στα δεξιά μας μεγάλη ρεματιά, το Κακόρεμα. Μπαίνουμε δεξιά σε αγροτικό δρόμο και μετά από 150 μέτρα ξαναβρίσκουμε αριστερά το μονοπάτι. Η πορεία μας συνεχίζει σχεδόν βόρεια.
            Πλησιάζοντας στο Βένετο, με δυσκολία μπορούμε να βαδίσουμε ανάμεσα από την οργιώδη βλάστηση. Το καλντερίμι δεν χάνεται όμως, κατηφορίζει με ελιγμούς, περνούμε από ένα προσκυνητάρι και τελικά φθάνουμε στα πρώτα σπίτια. Στρίβουμε αριστερά στον τσιμενταρισμένο δρόμο, περνάμε από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου και σε λίγο φθάνουμε στην πλατεία, που είναι δεξιά λίγο κάτω από το δρόμο.