Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

Άγιος Λαυρέντιος - Άγιος Γεώργιος

Άγιος Γεώργιος
Διάρκεια: 2 ώρες (καθαρός χρόνος πορείας 1.35΄)
Υψόμετρο: από 560 μ. (Άγιος Λαυρέντιος) σε 500 μ. (ελάχιστο) σε 630 μ. (Άγιος Γεώργιος)
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, πινακίδες
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι
Kατεβάστε ίχνος GPS:   Η διαδρομή στο Wikiloc    Η διαδρομή στο Everytrail

Ξεκινώντας από την πλατεία του Αγίου Λαυρεντίου και κατηφορίζοντας, αμέσως έχουμε αριστερά μνημειακή νεοκλασική μαρμάρινη βρύση και δίπλα της ανηφορίζει καλντερίμι, το οποίο ακολουθούμε. Παραπάνω φθάνουμε σε άλλη βρύση χωρίς νερό, όπου φεύγει αριστερά τσιμεντόδρομος (προσοχή). Εμείς όμως συνεχίζουμε στο ανηφορικό καλντερίμι από δεξιά, που σύντομα μας φέρνει στο μοναστήρι του Αγίου Λαυρεντίου, το οποίο έδωσε και το όνομά του στο χωριό. Είναι από τα παλαιότερα του Πηλίου και χτίστηκε το 1378 από τον αγιορείτη μοναχό Όσιο Λαυρέντιο, πάνω σε θεμέλια ακόμη παλαιότερου κτίσματος (ίσως των αρχών του 11ου αιώνος) βενεδικτίνων μοναχών από το Αμάλφι της Ιταλίας. Σήμερα είναι γυναικείο με τρεις μοναχές και γιορτάζει στις 10 Μαΐου.
Μονή Αγίου Λαυρεντίου (καθολικό)

Στην επάνω πλευρά της μονής περνά ασφαλτόδρομος και βαδίζουμε σ` αυτόν κατηφορίζοντας.
        Ενημέρωση 2021: στην τελευταία επίσκεψή μας διαπιστώσαμε ότι το πέρασμα δίπλα στο μοναστήρι προς τα πάνω ήταν κλειστό με περίφραξη, κάνοντας αδύνατη την πρόσβαση από εκεί στην άσφαλτο. Ετσι, αν το μοναστήρι είναι κλειστό (έχει ωράριο 9-12 και 5-7), πρέπει να γυρίσουμε για λίγο προς τα πίσω και να κάνουμε αριστερά σε πλακόστρωτο ομαλά ανηφορικό δρόμο που θα μας βγάλει στην άσφαλτο, όπου θα βαδίσουμε κατηφορίζοντας.
   Παρακάτω, ο ασφαλτόδρόμος κάνει φουρκέτα δεξιά. Στο σημείο αυτό πάνω στη στροφή βρίσκουμε το μονοπάτι, που κατηφορίζει μέσα στη μεγάλη ρεματιά της Κουφάλας. Στην πορεία μας συναντούμε τμήματα καλντεριμιού, που ολοένα πυκνώνουν.
Καλντερίμι κοντά στον Αι Γιάννη στην Κουφάλα

Περνούμε το ρέμα από πέτρα σε πέτρα και φθάνουμε στο ξωκλήσι του Αι Γιάννη, δίπλα σε πηγή, το νερό της οποίας διοχετεύεται σε τσιμενταύλακα. Το μέρος αυτό προσφέρεται ιδιαίτερα για αναψυχή το καλοκαίρι και είναι διαμορφωμένο κατάλληλα με πάγκους και υπαίθρια ψησταριά.
Ο Αι Γιάννης στην Κουφάλα

Συνεχίζουμε βαδίζοντας πλέον σε χωματόδρομο και πιο πέρα έχουμε διασταύρωση, όπου ο δεξιός δρόμος κατηφορίζει προς Άγιο Βλάσιο. Εμείς παίρνουμε τον αριστερό κλάδο και ανηφορίζουμε ελαφρά. Σε λίγο έρχεται άλλος δρόμος από αριστερά και ενώνεται μαζί μας. Λίγο πιο πάνω στην πλαγιά βλέπουμε το μοναστήρι των Ταξιαρχών. Το μονοπάτι κανονικά περνούσε από το μοναστήρι και το βλέπουμε να συνεχίζει, αν προσέξουμε στον αριστερό όχθο του δρόμου στο τέλος της ανηφόρας. Είναι καταρχήν βατό και μπορούμε να το περπατήσουμε, αλλά φθάνοντας στο μοναστήρι γίνεται δύσβατο από χώματα που έχουν ρίξει εκεί.
Μονή Ταξιαρχών (Αγίου Γεωργίου)

Έτσι, προτιμούμε να συνεχίσουμε ομαλά στο δρόμο, ο οποίος βγαίνει σε στενό ασφαλτόδρομο που ακολουθούμε ανηφορίζοντας. Μετά από αριστερή στροφή της ασφάλτου, καθώς πλησιάζουμε στο μοναστήρι, πάμε δεξιά σε στενό χωματόδρομο που μας φέρνει αμέσως στο ανοιχτό θέατρο ΄΄Αλώνι΄΄.
Θέατρο Αλώνι

Βαδίζουμε λίγα μέτρα ακόμα προς τα ανατολικά και, έχοντας τσιμεντόδρομο αριστερά μας, προχωράμε ευθεία σε μονοπάτι μέσα από το άνοιγμα μιας περίφραξης. Περνούμε και δεύτερη περίφραξη και μετά το μονοπάτι κατεβαίνει σε τσιμεντόδρομο, καθώς συναντούμε τα πρώτα σπίτια του Αγίου Γεωργίου.
Φθάνοντας στον Άγιο Γεώργιο
         Από το τέρμα του δρόμου συνεχίζουμε σε μονοπάτι, το οποίο κατόπιν γίνεται καλντερίμι και κατεβαίνουμε στον κεντρικό δρόμο που διασχίζει το χωριό. Αμέσως περνούμε δίπλα από μια βρύση με μαρμάρινη κεφαλή λιονταριού. Βαδίζοντας πλέον στην άσφαλτο, η οποία κάλυψε το καλντερίμι που υπήρχε εδώ παλιότερα, περνούμε από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και τέλος φθάνουμε στην πλατεία, δίπλα στο μουσείο έργων του γλύπτη Νικόλα.