Παρασκευή 21 Αυγούστου 2015

Διάσχιση Τσαγκαράδας (Πλατεία Ταξιαρχών-Πλατεία Αγίας Παρασκευής)

Πλατεία Ταξιαρχών
Διάρκεια: 35 λεπτά
Υψόμετρο: από 560 μ. (πλατεία Ταξιαρχών) σε 460 μ. (πλατεία Αγίας Παρασκευής)
Συνολική ανάβαση: 30 μ.  Συνολική κατάβαση: 104 μ.
Σήμανση: κόκκινα σημάδια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι
Κατεβάστε ίχνος GPS: από το Wikiloc   από το Everytrail

Αυτός είναι ένας εύκολος ημίωρος περίπατος στα καλντερίμια της Τσαγκαράδας από την πλατεία Ταξιαρχών μέχρι την πλατεία Αγίας Παρασκευής. Χρησιμεύει επίσης για τη διάσχιση της Τσαγκαράδας, αν έχουμε φθάσει στην πλατεία Ταξιαρχών περπατώντας από Μηλιές, Άγιο Γεώργιο ή Χάνια και θέλουμε να συνεχίσουμε προς τη θάλασσα (βλέπε τη διαδρομή Τσαγκαράδα-Νταμούχαρη-Αι Γιάννης).
          Ξεκινώντας λοιπόν από την πλατεία Ταξιαρχών, ακολουθούμε το καλντερίμι που κατηφορίζει προς τα ανατολικά, σε παράλληλη πορεία με την άσφαλτο, η οποία περνά λίγο πιο πάνω. Αφήνουμε αριστερά μας το εγκαταλελειμμένο Καρτάλειο σχολείο και ένα ξύλινο γεφυράκι και κατόπιν φθάνουμε σε διασταύρωση, όπου παίρνουμε το ανηφορικό φαρδύτερο καλντερίμι στα αριστερά (προσοχή).
       Στη συνέχεια έχουμε ακομα δύο διασταυρώσεις, όπου και στις δύο αγνοούμε το ανηφορικό καλντερίμι που στρίβει αριστερά και πάμε ευθεία (προσοχή). Στην πορεία μας συναντούμε και κίτρινα πινακιδάκια με τον αριθμό 4 που μας βοηθούν να προσανατολιστούμε, αφού και αυτά οδηγούν προς την Αγία Παρασκευή που είναι ο προορισμός μας.
         Φθάνοντας στην άσφαλτο που πάει για Μυλοπόταμο, διασχίζουμε το δρόμο λοξά προς τα αριστερά και λίγα μέτρα πιο πάνω βρίσκουμε τη συνέχεια του καλντεριμιού, που για τα πρώτα λίγα μέτρα είναι χαλασμένο, και κατηφορίζει μπαίνοντας σε υπέροχο δάσος αγριοκαστανιάς.
Το καλντερίμι στο δάσος καστανιάς
        Πιο πέρα συναντούμε το εκκλησάκι του Αγίου Παντελεήμονα και μετά ανηφορίζουμε σε στενό ασφαλτόδρομο, αριστερά από το Αχιλλοπούλειο σχολείο. Μπροστά μας βλέπουμε αμέσως το υπέροχο κτίσμα του Νανοπούλειου σχολείου, ένα πραγματικό πέτρινο έργο τέχνης, κτισμένο με δωρεά ενός πλούσιου Αιγυπτιώτη ευεργέτη το 1909, το οποίο σήμερα λειτουργεί ως δημοτικό σχολείο. Αριστερά βρίσκεται το Ξενία Τσαγκαράδας, που παραμένει κλειστό εδώ και αρκετό καιρό.
Νανοπούλειος σχολή
         Περνούμε μπροστά από το Νανοπούλειο και κατευθυνόμαστε προς τα δεξιά, ξαναβρίσκοντας το καλντερίμι, το οποίο σύντομα μας φέρνει στην πλατεία της Αγίας Παρασκευής με τον πασίγνωστο μεγάλο γέρικο πλάτανο (ηλικίας 1000 ετών!) που δεσπόζει σαν ορόσημο σε όλη την περιοχή.