Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012

Άγιος Γεώργιος - Κάτω Γατζέα

Διάρκεια: 2 ώρες (με στάσεις)
Υψόμετρο: από 620 μ. (Άγιος Γεώργιος) σε 0 μ. (Κάτω Γατζέα)
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, πινακίδες
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι (Άνω Γατζέα)

Κατεβάστε ίχνος GPS:   Η διαδρομή στο Wikiloc    Η διαδρομή στο Everytrail

Μια πολύ όμορφη διαδρομή στο καλντερίμι που συνδέει τον Άγιο Γεώργιο Νηλείας με τον παραθαλάσσιο οικισμό της Κάτω Γατζέας, περνώντας και από το σταθμό του τρένου στην Άνω Γατζέα. Μπορεί να περπατηθεί ως μεμονωμένη, ή μπορεί να συνδυαστεί με άλλες πορείες στην περιοχή, π.χ. να έρθουμε στον Άγιο Γεώργιο από τα Άνω Λεχώνια ή τα Χάνια και να κατεβούμε στη Γατζέα.

Ξεκινώντας από την πλατεία του Αγίου Γεωργίου Νηλείας, βαδίζουμε αρχικά στην άσφαλτο προς Πινακάτες, αφού αυτή έχει καλύψει εδώ το καλντερίμι. Φθάνοντας στο αρχοντικό Βογιατζόπουλου, πάμε δεξιά κατηφορικά σε τσιμεντόδρομο και παρακάτω διασχίζουμε την άσφαλτο που έρχεται από την Άνω Γατζέα. Μπαίνουμε πλέον στο καλντερίμι, που διατηρείται σε καλή κατάσταση, καθαρισμένο με τη φροντίδα του πολιτιστικού συλλόγου του χωριού.

Κατηφορίζουμε έχοντας υπέροχη θέα του Παγασητικού από ψηλά. Συναντούμε άλλες τέσσερις φορές την άσφαλτο και την ακολουθούμε κάθε φορά για λίγα μέτρα προς τα κάτω, μέχρι να ξαναβρούμε τη συνέχεια του καλντεριμιού, προσέχοντας και τα κόκκινα σημάδια.
         Παρακάτω, διασχίζουμε έναν πρώτο αγροτικό δρόμο και κατόπιν μπαίνουμε σε δεύτερον, τον οποίο ακολουθούμε κατηφορίζοντας προς νότον. Σε διασταύρωση με δρόμο αριστερά, εμείς πάμε ευθεία.

Πιο κάτω, ο δρόμος είναι τσιμεντοστρωμένος. Προσπερνούμε διασταύρωση με άλλον ανηφορικό δρόμο δεξιά και λίγο παρακάτω βλέπουμε το καλντερίμι αριστερά και το ακολουθούμε, κατηφορίζοντας προς μια όμορφη ρεματιά με τρεχούμενο νερό.
Η γέφυρα του τρένου στην Άνω Γατζέα

Mόλις περάσουμε το ρέμα, το καλντερίμι διχάζεται. Ο δεξιός κλάδος περνά κάτω από την πέτρινη γέφυρα του τρένου και βγαίνει και αυτός στην Άνω Γατζέα. Εμείς εδώ προτιμούμε να πάρουμε τον αριστερό κλάδο που ανεβαίνει, συναντά τις γραμμές και σε εκατό μέτρα φθάνουμε στο σταθμό της Άνω Γατζέας.
Σταθμός τρένου Άνω Γατζέας

Εδώ μπορούμε να κάνουμε μια στάση αναψυχής στο μαγαζάκι του σταθμού και κατόπιν συνεχίζουμε σε καλντερίμι που έρχεται πάνω από τις γραμμές από πέτρινο γεφύρι. Κατηφορίζουμε περνώντας δίπλα από το μουσείο Ελιάς και τα σπίτια του οικισμού και παρακάτω βγαίνουμε λοξά στην άσφαλτο, λίγο κάτω από την εκκλησία.
Σπίτι στην Άνω Γατζέα

Λίγα μέτρα πιο κάτω, το καλντερίμι συνεχίζει περνώντας δίπλα από την ταβέρνα ''Αγγελικό''.  Κατηφορίζοντας με νότια κατεύθυνση, έχουμε το ρέμα δεξιά μας και αριστερά φεύγει διασταύρωση προς το γήπεδο ποδοσφαίρου. Τελικά βγαίνουμε από στενό τσιμεντόδρομο στην κύρια άσφαλτο. Λίγα μέτρα πιο δεξιά βρίσκεται ο φούρνος (αρτοποιείο) και απέναντί του στη γωνία συνεχίζει προς τα κάτω δρόμος, ο οποίος σε διακόσια μέτρα μας φέρνει στην ήσυχη γραφική παραλία της Κάτω Γατζέας.