Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

Μηλίνα - Κυδωνιές - Πηγές (κυκλική)

Κατηφορίζοντας προς Πηγές, στο βάθος η Μηλίνα

Διάρκεια: 2,5 ώρες (καθαρός χρόνος πορείας 2 ώρες)
Υψόμετρο: από 0 μ. (Μηλίνα) σε 290 μ. (μέγιστο)
Σήμανση: κόκκινα σημάδια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι

Kατεβάστε ίχνος GPS:   Η διαδρομή στο Wikiloc    Η διαδρομή στο Everytrail

Μια όμορφη και εύκολη κυκλική διαδρομή με αφετηρία και επιστροφή στη Μηλίνα, το μισό της οποίας αποτελείται από πρόσφατα καθαρισμένο μονοπάτι ανάμεσα στους οικισμούς Κυδωνιές και Πηγές. Είναι καλύτερα να περπατηθεί από φθινόπωρο μέχρι και άνοιξη, καθώς κινούμαστε σε σχετικά χαμηλό υψόμετρο με λιγοστή σκιά και το καλοκαίρι η ζέστη θα είναι έντονη.

Αρχίζοντας από την εκκλησία στην παραλία της Μηλίνας, ακολουθούμε αρχικά την άσφαλτο που πάει προς Λαύκο. Μετά από 600 μέτρα περίπου πάμε δεξιά περνώντας το γεφύρι στο Κουμανόρεμα και βαδίζουμε σε χωματόδρομο που ανηφορίζει με κατεύθυνση νότια, περνώντας και δίπλα από γήπεδο ποδοσφαίρου 5Χ5. Μετά από ένα χιλιόμετρο περίπου υπάρχει διασταύρωση, όπου θα ακολουθήσουμε τον ανηφορικό δρόμο αριστερά προς τις Κυδωνιές. Αξίζει όμως πρώτα να βαδίσουμε ακόμα πενήντα μέτρα στο δεξιό δρόμο, για να επισκεφθούμε το όμορφο ξωκλήσι του Αγίου Νικολάου (το κλειδί της πόρτας της εκκλησίας είναι κρεμασμένο στη δεξιά επάνω γωνία).
Ο Άγιος Νικόλαος στις Κυδωνιές

Επιστρέφουμε πίσω στη διασταύρωση και ανηφορίζουμε στο δρόμο, που μας φέρνει στον οικισμό Κυδωνιές: λίγα σπίτια ανάμεσα σε ελαιοπερίβολα, μια βρύση και μια στέρνα νερού δίπλα σε ένα πλατάνι.
       Συνεχίζουμε στο δρόμο προς τ` αριστερά ανηφορίζοντας ομαλά για δεκαπέντε λεπτά. Πιο πάνω, ο δρόμος κάνει αριστερή στροφή και αμέσως μετά σε διασταύρωση πάμε δεξιά ανηφορικά. Από το σημείο αυτό βλέπουμε Μηλίνα, Χόρτο, Μετόχι και δεξιότερα το Λαύκο.
Μπροστά η Μηλίνα, στο βάθος το Χόρτο και το Μετόχι

Ο δρόμος μετά από λίγα μέτρα τερματίζει μέσα σε ελαιώνα και μπαίνουμε πλέον αριστερά στο καθαρισμένο μονοπάτι, έχοντας αρχικά στη δεξιά μας πλευρά μια πεζούλα από ξερολιθιά.
Καθαρισμένο μονοπάτι
         Σε λίγο, το μονοπάτι μπαίνει σε δασωμένο σκιερό μέρος ανηφορίζοντας προς τα νοτιοανατολικά και περνούμε μικρό ρέμα. Κατόπιν  βγαίνουμε σε πιο ανοιχτό μέρος, απ` όπου βλέπουμε απέναντι το Λαύκο. Συνεχίζοντας στο μονοπάτι, φθάνουμε σε διασταύρωση με πινακίδες. Εδώ ευθεία μπροστά (νότια) συνεχίζει το μονοπάτι προς Χοντρή Άμμο και δεξιά ένα μονοπάτι φαίνεται να κατευθύνεται προς το ύψωμα Σιλά (326 μ.). Εμείς εδώ επιλέγουμε να πάμε αριστερά προς Πηγές και σε λίγο αρχίζουμε να κατηφορίζουμε ομαλά, παίρνοντας κατεύθυνση βόρεια. Στο βάθος βλέπουμε τον Παγασητικό και την Μηλίνα.
Kοιτάζοντας προς το Λαύκο
          Περνούμε δίπλα από ερειπωμένο κτίσμα (ασβεσταριά;) και παρακάτω βγαίνουμε σε ελαιώνα. Βαδίζοντας λίγα μέτρα προς την ίδια κατεύθυνση, ξαναμπαίνουμε στο μονοπάτι, που παρακάτω έχει στο πλάι πεζούλες με ξερολιθιά. Τελικά βγαίνουμε σε αγροτικό δρόμο, τον οποίο ακολουθούμε προς τα αριστερά κατηφορίζοντας. Περνούμε δίπλα από το εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου και από τα αραιά σπίτια του οικισμού Πηγές και σε λίγο διασχίζουμε το Κουμανόρεμα και μπαίνουμε σε στενό ασφαλτόδρομο, που μας βγάζει στην άσφαλτο Μηλίνας-Λαύκου, λίγα μέτρα παραπάνω από το σημείο που την είχαμε αφήσει στην αρχή της διαδρομής μας.
Ελαιώνας κοντά στις Πηγές την άνοιξη