Κυριακή 2 Μαρτίου 2014

Λουζίνικο-Κάπουρνα

Αντικρίζοντας την Κάπουρνα

Διάρκεια: 1.45΄ (καθαρός χρόνος πορείας 1.30΄)
Υψόμετρο: από 95 μ. (Λουζίνικο) σε 370 μ. (Κάπουρνα)
Συνολική ανάβαση: 315 μ. Συνολική κατάβαση: 50 μ.
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, πινακίδα στην αρχή
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι
Κατεβάστε ίχνος GPS:   από το Wikiloc    από το Everytrail

Powered by Wikiloc

Mια εύκολη πορεία στο αρχαίο μονοπάτι που ένωνε το χωριό της Κάπουρνας (αρχαία ονομασία Γλαφυραί) και την λίμνη Κάρλα με τη θάλασσα του Παγασητικού. Ξεκινούμε από το πέτρινο γεφύρι του Λουζίνικου στη ρεματιά του Ξηριά (θα πάμε εκεί με ΙΧ στρίβοντας από τον περιφερειακό Βόλου προς Φυτόκο και μετά από ενάμισυ χιλιόμετρο στη διασταύρωση για Λουζίνικο αριστερά). Χρειάζεται προσοχή στα κόκκινα σημάδια, γιατί υπάρχουν πολλές γιδόστρατες που μπορεί να μας μπερδέψουν. Η διαδρομή δεν προσφέρει σκιά καθώς βαδίζουμε σε πουρναρότοπο, γι αυτό συνιστάται για τον χειμώνα και αρχές άνοιξης. Από την Κάπουρνα μπορούμε να συνεχίσουμε προς Κάτω Κερασιά ή Κανάλια (βλέπε τις αντίστοιχες διαδρομές). Μπορεί επίσης να συνδυαστεί με τις πορείες Λουζίνικο-Κάτω Κερασιά και Κάπουρνα-Κάτω Κερασιά, για να γίνει κυκλική διαδρομή 6,5-7 ωρών.
Ενημέρωση Μάρτιος 2022: έγινε καθαρισμός της βλάστησης και ανανέωση της σηματοδότησης.
        Η αρχή της πορείας μας είναι στο θαυμάσιο πέτρινο τοξωτό γεφύρι του Λουζίνικου στη ρεματιά του Ξηριά. Αμέσως μετά το γεφύρι, φεύγει δεξιά δρόμος-καλντερίμι που είναι η διαδρομή προς Κάτω Κερασιά. Δεν ακολουθούμε αυτό.
Το γεφύρι του Λουζίνικου
      Εμείς ανηφορίζουμε ευθεία στον φαρδύ τσιμενταρισμένο κύριο δρόμο και λίγο πιο πάνω, εκεί όπου ο φαρδύς δρόμος στρίβει δεξιά, πάμε ευθεία μπροστά σε στενότερο χωματόδρομο. Σύντομα βλέπουμε στα δεξιά του δρόμου, μετά από ένα στύλο της ΔΕΗ, το μονοπάτι με τα κόκκινα σημάδια που ανηφορίζει (προσοχή).  Ακολουθούμε τα σημάδια και βαδίζουμε σταθερά προς τα βορειοδυτικά, χωρίς μεγάλες υψομετρικές διακυμάνσεις μετά την αρχική ανηφόρα, σε μονοπάτι που άλλοτε φαρδαίνει και άλλοτε στενεύει από τα πουρνάρια.
Θέα προς την κατεύθυνση του Βόλου
       Μετά από τρία τέταρτα της ώρας πορεία με αυτές τις συνθήκες, βλέπουμε μπροστά μας στο βάθος την Κάπουρνα. Πλησιάζοντας κοντύτερα στο χωριό, το μονοπάτι βγαίνει σε χωράφι και βαδίζουμε στην αριστερή άκρη του.  Κατόπιν πάμε λίγο αριστερότερα για λίγα μέτρα, στο όριο από το διπλανό χωράφι και βρίσκουμε ένα μικρό τμήμα μονοπατιού που κατηφορίζει.
Χωράφια κοντά στην Κάπουρνα
      Ξαναβγαίνουμε σε χωράφι και ακολουθούμε πάλι την αριστερή άκρη του. Μπροστά μας βλέπουμε ένα κυπαρίσσι και κατευθυνόμαστε προς τα εκεί. Απέναντι από  το κυπαρίσσι βρίσκουμε τη συνέχεια του μονοπατιού μέσα στα πουρνάρια και ξαναβγαίνουμε σε άλλο χωράφι που είναι δίπλα στο δρόμο. Εδώ πλέον βγαίνουμε στην κύρια άσφαλτο, όπου βαδίζουμε για πεντακόσια μέτρα περνώντας το γεφυράκι. Μπαίνοντας στην Κάπουρνα, πάμε ευθεία δεξιά στα κυπαρίσσια και βαδίζουμε στον τσιμεντόδρομο, ο οποίος μας φέρνει στην κάτω γωνία της πλατείας του χωριού, εκεί που βρίσκεται η στάση του λεωφορείου. Στην πλατεία λειτουργεί καφέ-εστιατόριο.
Πινακίδα στο Λουζίνικο δίπλα στο γεφύρι