Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2018

Λαύκος-Μονή Αγίου Σπυρίδωνος-Προμύρι

Προμύρι
LINK TO ENGLISH PAGE

Διάρκεια: 2,5 ώρες (καθαρός χρόνος πορείας 2.15')
Υψόμετρο: από 310 μ. (Λαύκος) σε 230 μ. (Προμύρι)
Συνολική ανάβαση: 176 μ.  Συνολική κατάβαση: 260 μ.
Σήμανση: στρογγυλά πινακιδάκια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι
Κατεβάστε ίχνος GPS (gpx): από το Wikiloc

Powered by Wikiloc

Aυτή δεν είναι η συντομότερη διαδρομή για να πάει κανείς από το Λαύκο στο Προμύρι, σίγουρα όμως είναι η ομορφότερη και συνιστάται.
           Από την πλατεία του Λαύκου βαδίζουμε στο καλντερίμι προς νότον και περνούμε από το φούρνο. Στη διχάλα όπου δεξιά πάει προς το νεκροταφείο πάμε αριστερά και σε λίγο σε νέα διασταύρωση, όπου μπροστά μας βλέπουμε το σχολείο, πάμε κάθετα αριστερά και κατεβαίνουμε στην άσφαλτο. Αμέσως μπροστά μας υπάρχει διασταύρωση της ασφάλτου, όπου πάμε αριστερά προς Προμύρι. Σε διακόσια μέτρα, βλέποντας μπροστά μας τον υποσταθμό της ΔΕΗ, αφήνουμε την άσφαλτο λοξά προς τα δεξιά και βρίσκουμε το καλντερίμι προς Πλατανιά. Ανηφορίζουμε στον λόφο απολαμβάνοντας εξαίρετη θέα προς τον Παγασητικό.
Θέα προς τον Παγασητικό
           Διασχίζουμε λοξά τον χωματόδρομο που πάει προς την παραλία Μικρό και, κατηφορίζοντας, ξαναβγαίνουμε σ` αυτόν. Μετά από εκατό μέτρα (προσοχή!), τον αφήνουμε και παμε λοξά αριστερά σε στενό αγροτικό δρόμο. Μετά από διακόσια μέτρα, σε διασταύρωση πάμε δεξιά. Ο δρόμος φτάνει σε ένα αμπέλι όπου τερματίζει, και συνεχίζουμε σε μονοπάτι μέσα σε δρυοδάσος. Σε λίγο βγαίνουμε σε φαρδύ χωματόδρομο (ο οποίος πηγαίνει προς Άγιο Σπυρίδωνα), τον διασχίζουμε και συνεχίζουμε σε μονοπάτι, το οποίο πιο πέρα έχει τμήματα καλντεριμιού και κατηφορίζει δίπλα σε μια βαθύσκιωτη ρεματιά.
         Τελικά βγαίνουμε σε στενό αγροτικό δρόμο, όπου πάμε αριστερά ανηφορίζοντας για λίγα μέτρα, για να συναντήσουμε τον φαρδύτερο δρόμο αμέσως πάνω από το μοναστήρι του Αγίου Σπυρίδωνος Προμυρίου.
Φθάνοντας στο μοναστήρι
          Άγνωστο πότε και από ποιόν χτίστηκε αρχικά, πάντως καταστράφηκε ολοσχερώς από τους Τούρκους το 1823 και ανακαινίστηκε το 1834. Μέσα στον εικοστό αιώνα ερήμωσε, ενώ από τη δεκαετία του 1980 επαναλειτουργεί ως γυναικείο. Σήμερα (2018) έχει τρεις μοναχές.
Μονή Αγίου Σπυρίδωνος
            Φεύγοντας από το μοναστήρι δεν συνεχίζουμε στον κύριο δρόμο, αλλά παίρνουμε το στενό χωματόδρομο που κατηφορίζει δίπλα από την είσοδο. Ακολουθούμε ευθεία την περίφραξη και παρακάτω βρίσκουμε ωραίο μονοπάτι με στοιχεία καλντεριμιού, που κατηφορίζει και μας φέρνει να περάσουμε μια κατάφυτη ρεματιά. Ανηφορίζουμε στην απέναντι όχθη και μετά βαδίζουμε σε ομαλό μονοπάτι που μετά γίνεται αγροτικός δρόμος και περνάμε δίπλα από ένα καλύβι.  Στην πρώτη διασταύρωση πάμε αριστερά ανηφορικά και σε λίγο έχουμε νέα διασταύρωση, όπου πάμε επίσης αριστερά και τώρα κατηφορίζουμε το δρόμο δίπλα σε μάντρα με αγκαθωτό σύρμα.
Η βρύση στη Ράντη (χωρίς νερό)

Τελειώνοντας η περίφραξη, σε λίγα μέτρα βρίσκουμε μονοπάτι που κατηφορίζει λίγο απότομα και αμέσως συναντούμε το φαρδύ καλντερίμι της διαδρομής Προμύρι-Πλατανιάς, στην τοποθεσία Ράντη. Το ακολουθούμε ανηφορίζοντας ομαλά προς βορράν και περνούμε από πέτρινη βρύση που βρίσκεται δεξιά μας. Σε λίγο βγαίνουμε  σε χωματόδρομο, αφήνουμε αριστερά μας το εξωκλήσι της Αγίας Σοφίας και λίγο παραπάνω ξαναβρίσκουμε το μονοπάτι δεξιά. Ανηφορίζοντας, βγαίνουμε ξανά στον χωματόδρομο, τον οποίο διασχίζουμε ακολουθώντας τη σηματοδότηση και συνεχίζουμε σε καλό καλντερίμι.
         Πιο πάνω διασχίζουμε ένα πλάτωμα, βγαίνουμε στην άσφαλτο που πάει προς Πλατανιά και τη διασχίζουμε. Ο φαρδύς χωματόδρομος δεξιά πάει προς Ροδιά. Εμείς παίρνουμε τον στενότερο δρόμο προς τα αριστερά (προς βορράν), ο οποίος πιο πέρα ξαναγίνεται καλντερίμι και ακολουθούμε ευθεία την πορεία μιας ρεματιάς.
Βαδίζοντας στην κατάφυτη ρεματιά

Μετά από κάμποση πορεία στο κατάφυτο καλντερίμι και αφού έχουμε αφήσει διασταύρωση με μονοπάτι δεξιά (αυτό πηγαίνει στην παλιά βρύση στο Καναλάκι και μετά προς Ροδιά), ανηφορίζουμε και βγαίνουμε στην άσφαλτο στην είσοδο του Προμυρίου. Το ίχνος της καταγραφής τερματίζει στην πλατεία στο κέντρο του χωριού.