Τρίτη 20 Μαρτίου 2018

Πινακάτες
LINK TO ENGLISH PAGE

Διάρκεια: 1,5 ώρα
Υψόμετρο: από 605 μ. (Άγιος Γεώργιος) σε 667 μ. (μέγιστο) σε 575 μ. (Πινακάτες)
Συνολική ανάβαση: 86 μ.  Συνολική κατάβαση; 111 μ.
Σήμανση: στρογγυλά πινακιδάκια, κόκκινα σημάδια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: Αλεξαίικα
Κατεβάστε ίχνος GPS:  από το Wikiloc

Powered by Wikiloc

Με τη διαδρομή αυτή, που ερευνήθηκε και διανοίχθηκε με εθελοντική εργασία το χειμώνα του 2017-2018, συμπληρώνεται η σύνδεση των χωριών του Νοτίου Πηλίου μεταξύ τους (Μονοπάτι Νοτίου Πηλίου). Υπενθυμίζουμε  ότι ο Άγιος Γεώργιος επίσης συνδέεται πεζοπορικά με τα Άνω Λεχώνια, την Κάτω Γατζέα,  τον Άγιο Λαυρέντιο, τον Κισσό, τα Χάνια, την Τσαγκαράδα και το Μούρεσι, ενώ οι Πινακάτες με τη Βυζίτσα και τα Καλά Νερά.
          Ξεκινώντας από την  πλατεία του Αγίου Γεωργίου, βαδίζουμε στην άσφαλτο με κατεύθυνση προς Πινακάτες. Σε λίγο, στο ύψος του Αρχοντικού Βογιατζόπουλου, φεύγει δεξιά κατηφορικός τσιμεντόδρομος, απ` όπου αρχίζει η διαδρομή προς Γατζέα. Εμείς συνεχίζουμε στην άσφαλτο και βγαίνουμε από το χωριό. Στην ασφάλτινη  διασταύρωση που κατηφορίζει δεξιά προς Αγία Τριάδα-Ανω Γατζέα, εμείς πάμε ευθεία. Μετά από ένα χιλιόμετρο περίπου πορείας πάνω στην κύρια άσφαλτο, την αφήνουμε λοξά προς τα δεξιά, βλέποντας τα στρογγυλά πινακιδάκια σε στύλο της ΔΕΗ και τα κόκκινα σημάδια. Στο σημείο αυτό που αφήνουμε την άσφαλτο φεύγει και ένας κατηφορικός τσιμεντόδρομος ακόμα δεξιότερα.
            Βαδίζουμε σε κατηφορικό μονοπάτι κινούμενοι λίγο χαμηλότερα από την άσφαλτο, έχοντας γενική κατεύθυνση προς τα ανατολικά. Αφού περάσουμε ένα ρεματάκι, κινούμαστε τώρα ισοϋψώς και έχουμε ωραία θέα προς τον Παγασητικό, καθώς διασχίζουμε την πλαγιά. Πιο πέρα το μονοπάτι βγαίνει για λίγο σε αγροτικό δρόμο, αλλά μετά από είκοσι μέτρα συνεχίζει ανηφορικά αριστερά. Τελικά βγαίνουμε πάνω σε στροφή ασφαλτόδρομου, τον οποίο ακολουθούμε ανηφορίζοντας. Δεξιά μας έχουμε μεγάλη στέρνα. Λίγο παραπάνω ο δρόμος κάνει αριστερή στροφή, όμως εμείς πάμε ευθεία, διασχίζουμε ένα τσιμεντένιο αυλάκι νερού και βγαίνουμε αμέσως στην κύρια άσφαλτο που πάει προς Πινακάτες, πάνω σε στροφή. Ακολουθούμε την άσφαλτο για σαράντα μέτρα κατηφορικά και φτάνουμε σε σημείο όπου έχουμε πολύ ωραία θέα προς τις Πινακάτες που είναι απέναντι.
Θέα προς τις Πινακάτες
        Εδώ υπάρχει στύλος με πινακιδάκι που δείχνει τη συνέχεια του μονοπατιού, το οποίο κατηφορίζει προς τη ρεματιά Κακοσκάλι που έχουμε δεξιά μας. Φτάνοντας κάτω στο ρέμα, βρισκόμαστε σε άλλο ένα πολύ ωραίο σημείο της διαδρομής.
Περνώντας το ρέμα Κακοσκάλι
              Περνούμε απέναντι και ανηφορίζουμε ομαλά σε μονοπάτι. Διασχίζουμε έναν τσιμενταύλακα, περνούμε από ένα κτήμα και βγαίνουμε πάλι στην άσφαλτο, όπου βαδίζουμε για διακόσια μέτρα. Πάνω σε αριστερή στροφή που κάνει ο δρόμος, πάμε ευθεία κάτω και βρίσκουμε στενό μονοπάτι που μας κατεβάζει στη συνοικία Αλεξαίικα και στη βρύση που υπάρχει εκεί.  Βαδίζουμε τώρα σε τσιμεντόδρομο. Στην πρώτη διασταύρωση πάμε δεξιά και στις επόμενες δύο αριστερά, ακολουθώντας τα σημάδια. Συναντώντας τα πρώτα σπίτια του χωριού, βαδίζουμε αρχικά σε επίπεδο πλακόστρωτο και μετά σε καλντερίμι, το οποίο μας φέρνει ευθεία στην πλατεία με τον μεγάλο πλάτανο και τη νεοκλασική μαρμάρινη βρύση, κάτω από την εκκλησία του Αγίου Δημητρίου.