Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2020

Νταμούχαρη-Μούρεσι-Κισσός-Αη Γιάννης (κυκλική)

Χρόνος: 6 ώρες με στάσεις

Υψόμετρο: από 18 μ (πάρκινγκ Νταμούχαρης) μέχρι 519 μ. (πλατεία Κισσού)

Συνολική ανάβαση/κατάβαση: 806 μ.

Σήμανση: κόκκινα σημάδια, πινακίδες

Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι (πλατείες Μούρεσι και Κισσού, Μαυρούτσα, Νταμούχαρη)

Αρχή/τέλος: πάρκινγκ Νταμούχαρης

Κατεβάστε ίχνος GPS: από το Wikiloc

LINK TO ENGLISH PAGE

Powered by Wikiloc
    Σ` αυτή την προτεινόμενη κυκλική διαδρομή στο Ανατολικό Πήλιο, ξεκινώντας από τον παραθαλάσσιο οικισμό της Νταμούχαρης, ανηφορίζουμε στο καλντερίμι προς την πλατεία του Μούρεσι και συνεχίζουμε προς τον Κισσό. Τέλος, από την πλατεία του Κισσού κατεβαίνουμε στην παραλία του Αη Γιάννη και από εκεί επιστρέφουμε πίσω στη Νταμούχαρη. Η περισσότερη διαδρομή γίνεται σε καλντερίμι, αλλά υπάρχουν και τμήματα ασφαλτόδρομου, χωματόδρομου και μονοπατιού.

Ανηφορίζοντας λοιπόν από τη βρύση στο πάρκινγκ στο τέρμα του ασφαλτόδρομου στη Νταμούχαρη, πάμε αμέσως αριστερά σε τσιμεντόδρομο με πλακόστρωτη λωρίδα στη μέση. Σε πενήντα μέτρα, βλέπουμε δεξιά μας το καλντερίμι προς Μούρεσι και το ακολουθούμε. Βγαίνουμε σε δρόμο που ανηφορίζει και από πλακόστρωτος γίνεται χωματόδρομος. Προσέχουμε για τα κόκκινα σημάδια αριστερά μας καθώς ανηφορίζουμε για να βρούμε το καλντερίμι, που δε φαίνεται καλά στην αρχή, καθώς ο δρόμος το έχει κόψει απότομα (προσοχή).  Παραπάνω βγαίνουμε σε χωματόδρομο που ανηφορίζει και ξαναβρίσκουμε εύκολα το καλντερίμι στα αριστερά του. Σύντομα βγαίνουμε ξανά σε δρόμο και πάλι βρίσκουμε παραπάνω το καλντερίμι στα αριστερά.

Το ωραίο καλντερίμι περνά μέσα από ένα τούνελ από πυκνή βλάστηση, που καλύπτει εντελώς τον ορίζοντα για λίγο. Πιο πάνω βγαίνουμε σε τσιμεντόδρομο που ανηφορίζει με στροφές και φθάνουμε σε διασταύρωση με άλλο δρόμο, όπου εδώ το καλντερίμι διακρίνεται ανάμεσα στο τσιμέντο. Αν εδώ πάμε αριστερά στο δρόμο αυτό, σε πέντε λεπτά θα φθάσουμε στην κορυφή Τσούκα (259 μ.), ένα σημείο με θαυμάσια πανοραμική θέα, που αξίζει να κάνουμε αυτή τη μικρή παράκαμψη για να την απολαύσουμε και να γυρίσουμε πίσω.

Θέα από την Τσούκα προς το βορρά

Συνεχίζουμε λοιπόν ανηφορίζοντας στο δρόμο-καλντερίμι που έχει μια σειρά από κυπαρίσσια στο πλάι του. Διασχίζουμε διαδοχικά δύο φορές την άσφαλτο ανηφορίζοντας, την τρίτη φορά βγαίνουμε πάνω σε στροφή της και συνεχίζουμε ανηφορικά. Δεξιά μας έχουμε την εκκλησία της Αγίας Παρασκευής. Σε διασταύρωση πάμε ευθεία δεξιά σε ίσωμα πλέον, και σε λίγο φθάνουμε στην πλατεία του Μούρεσι με την εκκλησία της Αγίας Τριάδας. Εδώ μπορούμε να κάνουμε μια στάση για ξεκούραση.

Πλατεία Μουρεσίου

Συνεχίζοντας στον ασφαλτόδρομο, περνούμε από μια βρύση και, περίπου πεντακόσια μέτρα μετά την πλατεία, προσέχοντας αριστερά μας για τα κόκκινα σημάδια (προσοχή), τον αφήνουμε και πάμε λοξά αριστερά σε τσιμεντοστρωμένο καλντερίμι που ανηφορίζει. Σε λίγα μέτρα το τσιμεντάρισμα σταματάει και συνεχίζουμε σε καλντερίμι. Πιο πέρα, περνάμε κάτω από την μικρή εκκλησία της Παναγίας, διασχίζουμε λοξά τσιμεντόδρομο και το καλντερίμι τελικά μας βγάζει επάνω στην κεντρική άσφαλτο στην έξοδο του Μούρεσι. Βαδίζουμε για εκατόν πενήντα μέτρα στην άσφαλτο και μετά προσέχοντας δεξιά μας (προσοχή) πάμε λοξά κατηφορικά βρίσκοντας μονοπάτι-καλντερίμι.

Λίγο παρακάτω βγαίνουμε σε χωματόδρομο και πάμε αριστερά, βαδίζοντας ανάμεσα σε κτήματα με μηλιές και καστανιές. Πιο πέρα, δίπλα από χτιστό κιόσκι, ξαναβρίσκουμε το καλντερίμι που κατηφορίζει και ξαναβγαίνει σε δρόμο. Περνούμε ένα ρέμα που διασχίζει το δρόμο και σε λίγο αφήνουμε το δρόμο που ανηφορίζει και παίρνουμε μονοπάτι δεξιότερα, που μας φέρνει στην κοίτη του Κισσώτικου ρέματος, το οποίο περνάμε με μεταλλική γέφυρα που πατάει σε πετρόχτιστες βάσεις (όπου προφανώς παλιότερα αντί για μεταλλικούς σωλήνες υπήρχαν ξύλινα δοκάρια). Πανύψηλα πλατάνια ρίχνουν τη σκιά τους και μεγάλα βράχια βρίσκονται σκορπισμένα στην κοίτη της μεγάλης και κατάφυτης ρεματιάς, που κατεβάζει αρκετό νερό. Θέαμα  εντυπωσιακό, χαρακτηριστικά πηλιορείτικο.

Μετά τη γέφυρα ανηφορίζουμε σε καλντερίμι που παραπάνω βγαίνει σε χωματόδρομο. Ανηφορίζοντας συνεχώς, περνάμε από τον συνοικισμό Μαυρούτσα με την εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου.

Άγιος Κωνσταντίνος στη Μαυρούτσα

Διασχίζουμε την κύρια άσφαλτο και συνεχίζουμε να ανεβαίνουμε σε καλντερίμι-δρόμο. Προσέχοντας τα κόκκινα σημάδια στις διασταυρώσεις, φθάνουμε τελικά στην πλατεία του Κισσού με την εξαιρετική εκκλησία της Αγίας Μαρίνας. Εδώ θα κάνουμε μια ακόμα στάση, καθώς είμαστε στο υψηλότερο σημείο της πορείας μας.
Aγία Μαρίνα Κισσού, εσωτερικό

Από την πλατεία του Κισσού, αρχίζοντας να κατηφορίζουμε αριστερά από την εκκλησία, αμέσως κάτω από την ταβέρνα στρίβουμε αριστερά, κατεβαίνουμε λίγα σκαλοπάτια και βαδίζουμε σε καλντερίμι, που περνά πάνω από παλιά σκεπαστή βρύση. Κινούμαστε παράλληλα και λίγο χαμηλότερα από τον ασφαλτόδρομο που οδηγεί στην έξοδο του χωριού, περνούμε κάτω από το πάρκινγκ και λίγο μετά βγαίνουμε αναγκαστικά στην άσφαλτο. Κατηφορίζουμε μέχρι τη διασταύρωση με τον κύριο δρόμο Ζαγοράς-Τσαγκαράδας, όπου πάμε αριστερά. Μετά από τετρακόσια μέτρα ακόμα στην κύρια άσφαλτο (προσοχή), βρίσκουμε καλντερίμι δεξιά που κατηφορίζει προς Άγιο Δημήτριο.
Κισσός

Βαδίζοντας εναλλάξ σε καλντερίμι και τσιμεντόδρομο, περνούμε από δύο βρύσες (η δεύτερη χωρίς νερό), από νεοκλασικά αρχοντικά και από την εκκλησία της Μεταμορφώσεως και βγαίνουμε στην άσφαλτο που πάει προς Αη Γιάννη, αμέσως κάτω από τη μεγάλη εκκλησία του Αγίου Δημητρίου.  Κατηφορίζουμε ευθεία στην άσφαλτο για διακόσια μέτρα, αγνοούμε στενό καλντερίμι δεξιά και, εκεί όπου ο κύριος δρόμος κάνει αριστερή στροφή, συνεχίζουμε ευθεία δεξιά σε δρόμο, που στο κέντρο του έχει καλντερίμι και τσιμέντο στα πλάγια. Παρακάτω αγνοούμε διασταύρωση τσιμεντόδρομου στα δεξιά προς ''Αη-Γιαννάκη'' και συνεχίζουμε με γενική κατεύθυνση ανατολική, περνούμε από τη μικρή πλατεία της Ξηρόβρυσης και ξαναβγαίνουμε στην άσφαλτο.
Aγιος Δημήτριος Κισσού

Μετά από εκατό μέτρα, καθώς η άσφαλτος στρίβει αριστερά μετά τον ξενώνα ''Παράδεισος'', πάμε ευθεία κάτω σε τσιμεντόδρομο. Λίγο παρακάτω, εκεί όπου ο τσιμεντόδρομος στρίβει δεξιά κατηφορικά και άλλος δρόμος πάει ευθεία ανηφορίζοντας, βρίσκουμε αριστερά το καλντερίμι που κατηφορίζει σε καλή κατάσταση και ξαναβγαίνουμε στην άσφαλτο. Παρακάτω, σε αριστερή στροφή του δρόμου συνεχίζουμε ευθεία δεξιά στο καλντερίμι, που διασχίζει τρείς φορές ακόμα την άσφαλτο κατηφορίζοντας. Την τρίτη φορά, κατηφορίζουμε απότομα σε σκαλοπάτια και πάμε δεξιά σε τσιμεντόδρομο, ο οποίος βγαίνει στην αριστερή όχθη του ρέματος, δίπλα στην πεζογέφυρα όπου υπάρχει πινακίδα προς ''Hotel Sevilli''. Αριστερά από το ρέμα είναι ο τουριστικός παραλιακός οικισμός του Αη Γιάννη, ενώ δεξιά είναι η παλιά εκκλησία του Αγίου Ιωάννου Προδρόμου και πιο πέρα η μεγάλη αμμουδερή παραλία Παπά Νερό.
Η παραλία του Αη Γιάννη Κισσού σε παλιά φωτογραφία

Από τη νότια άκρη της παραλίας Παπά Νερό συνεχίζουμε σε μονοπάτι-καλντερίμι, που παραπάνω βγαίνει σε δρόμο και πάμε αριστερά, για να φθάσουμε σε λίγα λεπτά πίσω στη Νταμούχαρη, όπου ήταν η αρχή της πορείας μας.