Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021

Άγιος Γεώργιος-Μοναστηράκι-Προφήτης Ηλίας (κυκλική)

Μονοπάτι στο δάσος οξιάς

Χρόνος; 6,5-7 ώρες με στάσεις

Υψόμετρο: από 630 μ.(αρχή) σε 1315 μ. (μέγιστο)

Συνολική ανάβαση/κατάβαση: 910 μ.

Σήμανση: κόκκινα σημάδια, κάποιες πινακίδες

Πόσιμο νερό στη διαδρομή: πηγές Πετρόστρουγκα-Μαυρομάτι-Κρύα Βρύση, Προφήτης Ηλίας

Αρχή/τέλος: πλατεία Αγίου Γεωργίου

Κατεβάστε ίχνος GPS: από το Wikiloc

LINK TO ENGLISH PAGE

Powered by Wikiloc
   Αρχίζοντας από την βρύση στην πλατεία του Αγίου Γεωργίου Νηλείας, ανηφορίζουμε στο καλντερίμι ανάμεσα στα σπίτια του χωριού. Αφήνουμε αριστερά μας την εκκλησία του Αγίου Αθανασίου, όπου τερματίζει τσιμεντόδρομος, και συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε σε καλντερίμι, το οποίο, αφού βγούμε από το χωριό, γίνεται φαρδύ μονοπάτι.

Φθάνουμε σε διασταύρωση, όπου πάμε επάνω και αμέσως συναντούμε τσιμενταύλακα νερού. Εδώ, ένα μονοπάτι διασχίζει τον τσιμενταύλακα προς τα δεξιά (ανατολικά) και συνεχίζει προς Κουρβέντελη-Τσαγκαράδα, ενώ εμείς ακολουθούμε το μονοπάτι που ανηφορίζει ευθεία, παράλληλα με τον τσιμενταύλακα.

Διασχίζουμε στενό χωματόδρομο και συνεχίζουμε στο μονοπάτι, βλέποντας μπροστά μας την κορυφή Σχιτζουράβλι. Παραπάνω βγαίνουμε σε πλάτωμα και συναντούμε δρόμο, τον οποίο ακολουθούμε πλέον προς τα αριστερά. Η περιοχή εδώ λέγεται Λαγούσα. Παραπάνω, ο δρόμος μας στρίβει απότομα δεξιά ανηφορίζοντας (προσοχή), ενώ ευθεία μπροστά φεύγει άλλος στενότερος δρόμος που πάει προς Προφήτη Ηλία και πηγή Κρεμμύδας.

Θέα προς τη θάλασσα

Ανηφορίζοντας στον δρόμο, σε δεξιά στροφή του έχουμε αριστερά μας την πηγή Πετρόστρουγκα, απ` όπου μπορούμε να πάρουμε νερό. Λίγο παραπάνω (προσοχή) αφήνουμε το δρόμο και παίρνουμε ανηφορικό μονοπάτι αριστερά (υπάρχει πινακίδα), το οποίο μας φέρνει στην πηγή Μαυρομάτη, όπου υπάρχει και τσιμεντένια ποτίστρα.

Από δώ και πάνω βαδίζουμε πάλι σε δρόμο και παραπάνω σε διασταύρωση πάμε αριστερά. Ανηφορίζοντας σταθερά, φθάνουμε στην τοποθεσία Μοναστηράκι,  που βρίσκεται σε υψόμετρο 1275 μ. Εδώ ευθεία πηγαίνει προς Κισσό και δεξιά πηγαίνει προς τις κορυφές Σχιτζουράβλι-Δραμάλα. Εμείς πάμε αριστερά προς Χάνια. Σε λίγο φθάνουμε σε διασταύρωση με πινακίδες και πάμε αριστερά προς Άγιο Λαυρέντιο. Περνούμε από την πηγή Κρύα Βρύση που είναι λίγα μέτρα κάτω από το μονοπάτι. Ακολουθώντας πάντα τα κόκκινα σημάδια, φθάνουμε στο εκκλησάκι (μάλλον μεγάλο προσκυνητάρι) των Ταξιαρχών, κτισμένο δίπλα στο δρόμο που έρχεται από τον Άγιο Λαυρέντιο και πάει στα Χάνια. Αυτό κτίστηκε από την Πολεμική Αεροπορία στη μνήμη των τεσσάρων πιλότων F-16 που σκοτώθηκαν από πτώση στην πλαγιά αυτή το 2004.

Εκκλησάκι  Ταξιαρχών

Πίσω από το εκκλησάκι συνεχίζει μονοπάτι με στοιχεία καλντεριμιού και κατηφορίζουμε φθάνοντας σε στενό χωματόδρομο. Εδώ κάναμε μια παράκαμψη δέκα λεπτών προς τα δεξιά για να πάμε στο σημείο θέας ''Ψηλά Χαγιάτια'', που βρίσκεται σε υψόμετρο 986 μέτρα και στέκεται απέναντι από τη Δράκεια, την οποία βλέπουμε πανοραμικά.

Η Δράκεια από τα Ψηλά Χαγιάτια

Ψηλά Χαγιάτια

Επιστρέφουμε πίσω και ο δρόμος μας βγαίνει στον φαρδύτερο χωματόδρομο όπου πάμε αριστερά ανηφορικά. Σε πενήντα μέτρα βρίσκουμε δεξιά μας στενό χωματόδρομο και τον ακολουθούμε. Πιο πέρα υπάρχει διασταύρωση όπου πάμε ευθεία αριστερά. Περνούμε και από έναν καταρράκτη.

Καταρράκτης δίπλα στο δρόμο

Ο δρόμος σε λίγο χαλάει και γίνεται μονοπάτι, καθώς η διάβρωση από τα νερά είναι έντονη. Παρακάτω βγαίνουμε πάλι σε δρόμο και σε διασταύρωση πάμε αριστερά ανηφορικά. Πιο πέρα υπάρχουν κτήματα με μηλιές  και ο δρόμος τελικά μας φέρνει στον Προφήτη Ηλία, σε ένα όμορφο σημείο κατάλληλο για πικνίκ, όπου υπάρχει και βρύση με νερό.

Προφήτης Ηλίας Αγίου Γεωργίου

Από το εξωκκλήσι συνεχίζουμε σε στενό χωματόδρομο (προσοχή, δεν παίρνουμε τον φαρδύτερο δρόμο που έρχεται από το μοναστήρι και πάει προς Κρεμμύδα)  έχοντας κατεύθυνση νοτιοανατολική. Σε διχάλα πάμε δεξιά. Σε λίγο, προσέχοντας στα δεξιά μας (προσοχή!) βρίσκουμε μονοπάτι που κατηφορίζει. Πιο πέρα, αμέσως μετά από την είσοδο κτήματος, παμε αριστερά σε κατηφορικό μονοπάτι. Κατεβαίνοντας βγαίνουμε σε καλντερίμι στα πρώτα σπίτια του Αγίου Γεωργίου. Περνάμε ρέμα από πέτρινο τοξωτό γεφύρι και αριστερά μας έχουμε την αξιόλογη εκκλησία του Αγίου Αθανασίου. Συνεχίζουμε στο κεντρικό καλντερίμι που κατηφορίζει και μας φέρνει πίσω στην πλατεία του χωριού.