Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011

Κάλαμος-Μονή Πάου-Αργαλαστή

Moνή Πάου

Διάρκεια: 2 ώρες (καθαρός χρόνος πορείας)
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, πινακιδάκια
Υψόμετρο: από 0 μ. (Κάλαμος) σε 255 μ.(πλατεία Αργαλαστής)
Συνολική ανάβαση: 151 μ. Συνολική κατάβαση: 404 μ.
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι (μονή Πάου)
Kατεβάστε ίχνος GPS:   H διαδρομή στο Wikiloc   Η διαδρομή στο EveryTrail
EveryTrail - Find the best hikes in California and beyond

Βαδίζουμε στον παραλιακό δρόμο του Καλάμου προς νότον και στην άκρη της παραλίας η άσφαλτος ανηφορίζει πηγαίνοντας προς Αργαλαστή. Μετά από λίγο, φεύγει  στα δεξιά στενότερος τσιμεντόδρομος, τον οποίο ακολουθούμε κατηφορίζοντας ελαφρά. Σε λίγο βλέπουμε στα δεξιά μας κάτω μια μικρή παραλία, αλλά δεν πηγαίνουμε σ’ αυτήν. Προχωρώντας λίγο ακόμα στον δρόμο, φθάνουμε σε τσιμεντοκολώνα με μετρητή ΔΕΗ. Αριστερά της κολώνας, ένα μονοπάτι μας οδηγεί σε μια δεύτερη παραλία (της Μπελιάν) και βαδίζουμε κατά μήκος της δίπλα στη θάλασσα.
Βαδίζοντας ανάμεσα Μπελιάν και Πάου
   Βρίσκουμε στο τέρμα της παραλίας τσιμεντένια σκαλοπάτια και ανεβαίνουμε. Αριστερά μας έχουμε το φράχτη ενός εξοχικού. Μόλις περάσουμε δίπλα από ένα παγκάκι, το τσιμενταρισμένο μονοπάτι συνεχίζει ν` ανηφορίζει ευθεία πλάι στο φράχτη, όμως εμείς στρίβουμε δεξιά και πάμε παράλληλα με την ακτογραμμή κοντά στη θάλασσα, βαδίζοντας δίπλα σε όριο ιδιοκτησίας. Πιο πέρα μπαίνουμε σε ελαιώνα, όπου το μονοπάτι γίνεται ασαφές για λίγα μέτρα, μετά όμως φαρδαίνει και γίνεται χωματόδρομος, καθώς από κάτω περνά σωλήνας νερού. Αγνοούμε δρόμο που φεύγει αριστερά προς τα πάνω και συνεχίζουμε να βαδίζουμε κοντά στη θάλασσα, φθάνοντας τελικά στην παραλία της μικρής Πάου.
Παραλία Μικρή Πάου
   Προχωρούμε μέχρι τα μισά της παραλίας, όπου καταλήγει μικρό ρέμα. Στη δεξιά πλευρά του ρέματος αυτού, ακολουθούμε μονοπάτι ανάμεσα σε πορτοκαλιές. Πιο πάνω μπαίνουμε σε ελαιώνα, όπου το μονοπάτι ανηφορίζει εναλλασσόμενο με καλντερίμι.
Ο ελαιώνας την άνοιξη
Προσπερνούμε ένα-δυο σπίτια. και τελικά βγαίνουμε στην άσφαλτο πλάι σε μάντρα, σε σημείο όπου υπάρχει καθρέπτης. Ανηφορίζουμε την άσφαλτο για πενήντα μέτρα και στην αριστερή στροφή που κάνει, πάμε δεξιά σε μονοπάτι ακολουθώντας τα κόκκινα σημάδια και τα πινακιδάκια, για να φθάσουμε στο μοναστήρι Aγίου Νικολάου Πάου.
Μονή Πάου
     Αφού περιηγηθούμε στους χώρους της μονής, που χτίστηκε το 1778, ανακαινίστηκε πρόσφατα και χρησιμοποιείται τώρα ως συνεδριακό κέντρο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ακολουθούμε το δρομάκι ανάμεσα στα κυπαρίσσια που μας οδηγεί στην κρήνη (κεφαλάρι). Εδώ είναι ένα ωραίο σημείο για πικνίκ, δίπλα στο τρεχούμενο νερό. Ανηφορίζοντας σε μονοπάτι παράλληλο με την άσφαλτο και λίγο δεξιότερα, βρίσκουμε μετά από τριάντα μέτρα το καλντερίμι, που καθαρίστηκε τον Ιανουάριο 2011 από τον σύλλογο Φίλων των Καλντεριμιών Νοτίου Πηλίου.
Κατηφορίζοντας από Αργαλαστή προς Πάου
Πιο πάνω συνεχίζει ανηφορικό μονοπάτι μέσα σε ελαιώνα με κατεύθυνση βορειοανατολική και βγαίνει σε χωματόδρομο  πάνω σε αριστερή στροφή του. Ακολουθώντας το δρόμο για λίγο, βγαίνουμε σε χωράφι, το διασχίζουμε και συνεχίζουμε αριστερά (βορειοανατολικά) σε αγροτικό δρόμο. Τελικά βγαίνουμε στην άσφαλτο Πάου- Αργαλαστής δίπλα σε γήπεδο ποδοσφαίρου, και πάμε δεξιά προς Αργαλαστή.
Το καλντερίμι προς Αγία Παρασκευή Αργαλαστής την άνοιξη
    Βαδίζουμε στην άσφαλτο για διακόσια μέτρα και κατόπιν βλέπουμε αριστερά μας το καλντερίμι (όσο διασώθηκε), που μας οδηγεί αρχικά στην εκκλησία της Αγίας Παρασκευής και στη συνέχεια με τσιμεντόδρομο και ασφαλτόδρομο μέχρι την πλατεία της Αργαλαστής.
Πλατεία Αργαλαστής
       Από εκεί μπορούμε, αν θέλουμε, να επιστρέψουμε στον Κάλαμο, ολοκληρώνοντας τον κύκλο με τη διαδρομή Αργαλαστή-Κάλαμος (1 ώρα), ή ακόμα με τη λίγο μακρύτερη διαδρομή Αργαλαστή-Λεφόκαστρο-Κάλαμος (2,5 ώρες).