Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

Κάπουρνα (Γλαφυρά)- Κάτω Κερασιά

Η λίμνη Κάρλα και δίπλα της τα Κανάλια
Aπόσταση: 5,3 χλμ.
Διάρκεια: 1.45΄ (καθαρός χρόνος πορείας 1.30΄)
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, πινακίδες
Υψόμετρο: από 370 μ. (Κάπουρνα) σε 430 μ. (μέγιστο) σε 125 μ. (Κάτω Κερασιά)
Συνολική ανάβαση: 75 μ. Συνολική κατάβαση: 340 μ.
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι
Κατεβάστε ίχνος GPS:   από το Wikiloc    από το Everytrail

Αυτό είναι το παλιό μονοπάτι που συνέδεε το χωριό της Κάπουρνας με την Κάτω Κερασιά. Η διαδρομή είναι  πλέον κατάλληλη για χειμωνιάτικους μήνες, καθώς περνά από χαμηλή βλάστηση με πουρνάρια κυρίως που δεν προσφέρει σκιά, βαδίζοντας σε μονοπάτι και αγροτικό δρόμο. Υπάρχει πρόσβαση με λεωφορείο του ΚΤΕΛ στην αρχή και το τέλος της. Μπορεί επίσης να συνδυαστεί με τις πορείες Λουζίνικο-Κάπουρνα και Λουζίνικο-Κάτω Κερασιά για να γίνει κυκλική διαδρομή διαρκείας 5,5 ωρών. Δείτε ακόμα και την πορεία Άγιος Νικόλαος Καναλίων -Κάπουρνα -Κάτω Κερασιά.

Αρχίζοντας από την πλατεία της Κάπουρνας, βαδίζουμε στην άσφαλτο προς την κατεύθυνση της Κάτω Κερασιάς. Mετά από διακόσια μέτρα, πάμε λοξά αριστερά στην πινακίδα και ακολουθούμε αγροτικό δρόμο που ανηφορίζει και στην αρχή του είναι τσιμενταρισμένος. Παραπάνω διακρίνουμε τμήματα καλντεριμιού μέσα στο δρόμο.
Ανηφορίζοντας στο δρόμο-καλντερίμι
    Σε λίγο, φθάνουμε σε διασταύρωση με άλλο δρόμο από αριστερά. Μπροστά συνεχίζει κατηφορικά το μονοπάτι προς Κανάλια. Εμείς προχωρούμε δεξιά, στον αγροτικό δρόμο που ανηφορίζει ομαλά με κατεύθυνση βορειοανατολική.
Το μονοπάτι ανάμεσα στα πουρνάρια
    Παραπάνω, εκεί που ο δρόμος στρίβει ομαλά δεξιά, εμείς φεύγουμε αριστερά βλέποντας το πινακιδάκι με τα κόκκινα σημάδια και ακολουθούμε φαρδύ μονοπάτι που ανηφορίζει προς βορράν ανάμεσα σε πουρνάρια.  Σε λίγο, βαδίζουμε σε επίπεδο έδαφος και μπροστά μας αρχίζει να σχηματίζεται μικρή ρεματιά. Η πορεία μας γίνεται βορειοανατολική και ελαφρά κατηφορική, αφήνοντας τη ρεματιά αριστερά μας. Στο βάθος βλέπουμε τη λίμνη Κάρλα και τα Κανάλια. Στα δεξιά μας έχουμε το ύψωμα Μετόχι (475 μ.).
    Φθάνουμε σε ξέφωτο, όπου συνεχίζουμε δεξιά προς ανατολάς και βγαίνουμε σε μεγαλύτερο ξέφωτο, το οποίο διασχίζουμε με πορεία ανατολική, ακολουθώντας τα κόκκινα σημάδια. Μετά από λίγο ακόμα διάστημα σε επίπεδο έδαφος στην ίδια κατεύθυνση (προσοχή στις γιδόστρατες που φεύγουν προς διάφορες κατευθύνσεις), το μονοπάτι μας αρχίζει να κατηφορίζει παίρνοντας κατεύθυνση βορειοανατολική. Απέναντι θα δούμε πανοραμικά την Κάτω Κερασιά.
Κάτω Κερασιά
     Κατηφορίζοντας, αγνοούμε διασταυρώσεις με μονοπάτια που φεύγουν προς τα αριστερά (βόρεια) και οδηγούν σε ξέφωτα ή χωράφια που βλέπουμε πιο κάτω. Η πορεία μας συνεχίζει ανατολική-βορειοανατολική και τελικά βγαίνουμε σε ακαλλιέργητο κτήμα.  Από εδώ ακολουθούμε χωματόδρομο που κατηφορίζει,  και αφού παρακάτω περάσει ένα μικρό ρέμα, ενώνεται λοξά από δεξιά με άλλο αγροτικό δρόμο.
Φθάνοντας στην Κάτω Κερασιά

Σε λίγο βγαίνουμε στην άσφαλτο, που κάνει μια φουρκέτα κατηφορίζοντας και βλέπουμε μπροστά μας την Κάτω Κερασιά. Αμέσως μετά τη στροφή, δίπλα σε στύλο της ΔΕΗ, βρίσκουμε στενό μονοπάτι που κατηφορίζει ανάμεσα σε πουρνάρια και βγαίνει σε δρόμο, δίπλα στο ρέμα της Κερασιάς. Ακολουθώντας τον, σε λίγο φθάνουμε στην εκκλησία του χωριού. Λίγο πιο πάνω βρίσκεται η πλατεία, όπου λειτουργεί εστιατόριο όλο το χρόνο.