Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

Αργαλαστή- Κάλαμος

Κατεβάστε ίχνος GPS:   Η διαδρομή στο Everytrail   H διαδρομή στο Wikiloc
Διάρκεια: 1.15΄ (με στάσεις)
Υψόμετρο: από 255 μ.(πλατεία Αργαλαστής) σε 0 μ. (Κάλαμος)
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, στρογγυλά πινακιδάκια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ξωκλήσι Αγίας Τριάδος

Η διαδρομή αυτή κατηφορίζει από την Αργαλαστή προς την παραλία του Καλάμου και στο μεγαλύτερο μήκος της βαδίζουμε σε ωραίο καλντερίμι. Είναι μια εύκολη διαδρομή, ιδανική για χειμερινούς και ανοιξιάτικους μήνες. Από τον Κάλαμο μπορούμε, αν θέλουμε, να συνεχίσουμε παραλιακά, είτε δεξιά (βόρεια) προς Λεφόκαστρο, είτε αριστερά (νότια) προς μικρή Πάου και από εκεί να επιστρέψουμε πάλι στην Αργαλαστή (δείτε τις διαδρομές Αργαλαστή-Λεφόκαστρο-Κάλαμος και Κάλαμος-μονή Πάου-Αργαλαστή).

Αρχίζοντας από την πλατεία της Αργαλαστής, από τη γωνία του φαρμακείου  ακολουθούμε το στενό τσιμενταρισμένο δρόμο που κατευθύνεται δυτικά και περνά μπροστά από το ταχυδρομείο. Στο τέλος του δρόμου έχουμε στην αριστερή γωνία το ανακαινισμένο λιθόκτιστο κτίριο του παλιού Παρθεναγωγείου. Δεξιά φεύγει το καλντερίμι για Λεφόκαστρο. Εμείς συνεχίζουμε ευθεία μπροστά προς δυσμάς σε κατηφορικό καλντερίμι που εναλλάσσεται με τμήματα μονοπατιού.
Κοιτάζοντας προς την Αργαλαστή
  Σε λίγο έρχεται λοξά από αριστερά μας καθώς κατηφορίζουμε άλλο μονοπάτι από την εκκλησία της Αγίας Παρασκευής. Φθάνουμε σε διασταύρωση όπου πάμε αριστερά προς τα κάτω ξαναβρίσκοντας το καλντερίμι, περνάμε μικρό ρέμα και παρακάτω ένα δεύτερο όπου υπάρχει το πέτρινο γεφυράκι της Αμμουρσάς, πνιγμένο στη βλάστηση.
Το γεφύρι της Αμμουρσάς

Πιο κάτω διασχίζουμε αγροτικό  δρόμο και συνεχίζουμε ευθεία στο καλντερίμι. Λίγο πιο πέρα βγαίνουμε κάθετα σε χωματόδρομο. Αν εδώ πάμε προς τα αριστερά (και αμέσως στη διχάλα ομαλά δεξιά), λίγο πιο πάνω στα εκατό μέτρα  θα βρούμε το ήσυχο ξωκλήσι της Αγίας Τριάδος, με ωραία θέα προς τη θάλασσα,  και δίπλα του μια κρήνη που τρέχει  δροσερό νερό.
Κοιτάζοντας από την Αγία Τριάδα προς τη θάλασσα

Για να πάμε όμως στον Κάλαμο, ακολουθούμε το χωματόδρομο προς τα δεξιά κατηφορικά, μέχρι που βγαίνουμε στην άσφαλτο που πάει για Κάλαμο πάνω σε μια αριστερή στροφή της. Δε μπαίνουμε στο δρόμο, αλλά κατεβαίνουμε σε μονοπάτι από την έξω μεριά της στροφής και πάμε αμέσως αριστερά. Σε λίγα μέτρα συναντούμε σπίτι και μπροστά του το μονοπάτι ξαναγίνεται καλντερίμι, αλλά αμέσως βγαίνει λοξά στην άσφαλτο, την οποία ακολουθούμε για διακόσια μέτρα.
   Προσέχοντας στα αριστερά μας, ξαναβρίσκουμε το καλντερίμι που κατηφορίζει,  παρακάτω διασχίζει κάθετα την άσφαλτο και συνεχίζει τσιμενταρισμένο για λίγα μέτρα προς ένα εξοχικό σπίτι στα δεξιά μας. Παρακάτω το καλντερίμι γίνεται μονοπάτι και ξανά καλντερίμι και τελικά βγαίνει στην παραλία του Καλάμου. Στο σημείο αυτό υπάρχει πινακιδάκι καρφωμένο σε στύλο της ΔΕΗ.