Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011

Μηλιές - Μπούφα (Κορόπη)

LINK TO ENGLISH PAGE

Διάρκεια: 2 ώρες (καθαρός χρόνος 1.50΄)
Υψόμετρο: από 380 μ. (πλατεία Μηλεών) σε 0 μ. (παραλία Μπούφας)
Συνολική ανάβαση: 93 μ.  Συνολική κατάβαση: 448 μ.
Σήμανση: πινακίδες και κόκκινα σημάδια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι (εξωκλήσι Άγιοι Ανάργυροι)
Κατεβάστε ίχνος GPS: από το Wikiloc  από το Everytrail

Powered by Wikiloc

Αυτή είναι μια όμορφη δίωρη κατηφορική διαδρομή, κατά το μεγαλύτερο μέρος σε καλντερίμι ανάμεσα σε ελαιώνες, που μας φέρνει από την πλατεία των Μηλεών στην τουριστική παραλία της Μπούφας, όπου την καλοκαιρινή περίοδο λειτουργεί εστιατόριο και υπάρχει εύκολη πρόσβαση με λεωφορείο (www.ktelvolou.gr). Η εύφορη κοιλάδα της Μπούφας, στην οποία εκβάλλει το Πλατανόρεμα, ήταν το δεύτερο επίνειο των Μηλεών προς τη θάλασσα, μετά από τα Καλά Νερά.  To επίσημο όνομα Κορόπη προέρχεται από τον αρχαίο ναό του Κοροπαίου Απόλλωνος που βρισκόταν στην περιοχή.
         Ξεκινώντας από την πλατεία των Μηλεών, κατηφορίζουμε στο κύριο καλντερίμι προς Σταθμό και Καλά Νερά. Μετά από πενήντα μέτρα, υπάρχει διασταύρωση καλντεριμιών με πινακίδα, όπου εδώ πάμε αριστερά στην οδό Φιλιππίδη. Στο σπίτι που βρίσκεται στη γωνία γεννήθηκε ο Δανιήλ Φιλιππίδης, ένας από τους δασκάλους της ιστορικής Σχολής των Μηλεών.
Μηλιές, κατηφορίζοντας από την πλατεία προς Άγιο Κωνσταντίνο
           Κατηφορίζουμε ευθεία στο καλντερίμι με κατεύθυνση νοτιοανατολικά, περνούμε από τη βρύση του Ανθίμου Γαζή (χωρίς νερό) και παρακάτω φθάνουμε στην όμορφη εκκλησία των αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης.
Άγιος Κωνσταντίνος
             Κάτω από την εκκλησία περνά ο δρόμος που πηγαίνει προς το Σταθμό. Καθώς βγαίνουμε από τον περίβολο της εκκλησίας, διασχίζουμε την άσφαλτο και συνεχίζουμε σε πλακόστρωτο δρομάκι-καλντερίμι, που περνά κάτω από το τελευταίο σπίτι του χωριού στρίβοντας ομαλά δεξιά. Εδώ έρχεται από αριστερά και ενώνεται στην πορεία μας ένα καλντερίμι από τη στάση του λεωφορείου στον κύριο δρόμο, λίγα μέτρα από πάνω.
              Λίγο παρακάτω διασχίζουμε έναν δρόμο και συνεχίζουμε ευθεία στο καλντερίμι. Αριστερά μας είναι ένα συγκρότημα εξοχικών κατοικιών. Η βλάστηση σκεπάζει το καλντερίμι σαν τούνελ, αλλά δε μας δημιουργεί κανένα πρόβλημα. Δεξιά μας έχουμε το Μηλιώτικο ρέμα και στην απέναντι πλαγιά βλέπουμε το καλντερίμι που πάει προς Καλά Νερά.
          Παρακάτω έχουμε διασταύρωση (προσοχή), όπου το δεξιό καλντερίμι κατεβαίνει στο εκκλησάκι του Αγίου Ιωάννου Προδρόμου και τερματίζει κάτω στην άσφαλτο. Εμείς εδώ πάμε ευθεία (αριστερά). Το κομμάτι αυτό ήταν εντελώς κλεισμένο στο παρελθόν και καθαρίστηκε μαζί με την υπόλοιπη διαδρομή στα τέλη του 2015 με πρόγραμμα του Δήμου Νοτίου Πηλίου. (ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 12/2021: το καλντερίμι έχει ξανακλείσει για πενήντα μέτρα και βαδίζουμε παράλληλα σε μονοπάτι από την επάνω πλευρά μέχρι να ξαναγίνει βατό, οπότε ξαναμπαίνουμε σε αυτό).
          Κατηφορίζοντας συνεχώς, διασχίζουμε την κύρια άσφαλτο δύο φορές και παρακάτω έχουμε διασταύρωση καλντεριμιών με πινακίδα, όπου ο δεξιός κλάδος πάει ευθεία κάτω προς γέφυρα Μπελεγρίνου και Καλά Νερά. Εμείς παίρνουμε τον αριστερό κλάδο, ο οποίος μας οδηγεί να περάσουμε το Κακόρεμα από το πέτρινο τοξωτό γεφύρι του Τσιποκάλαμου, Άγνωστο το έτος κατασκευής του, διατηρείται πάντως σε καλή κατάσταση και είναι ένα αξιόλογο σημείο για κάθε επισκέπτη, έχοντας σχετικά εύκολη πρόσβαση από την άσφαλτο.
Το γεφύρι του Τσιποκάλαμου
         Μετά το γεφύρι το καλντερίμι ανηφορίζει, καλύπτεται για λίγο διάστημα από χώματα και αμέσως μετά βγαίνει στην άσφαλτο. Ανηφορίζουμε στην απέναντι πλευρά και συναντούμε στενό χωματόδρομο. Εδώ επιλέγουμε να μην πάμε δεξιά στο δρόμο, αλλά ακολουθώντας τα κόκκινα σημάδια που βλέπουμε αριστερά, ανεβαίνουμε σε χορταριασμένο παλιό αλώνι και συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση ανηφορικά μέσα στον ελαιώνα. Λίγο πιο πάνω βγαίνουμε σε χωματόδρομο, που σε λίγα μέτρα βγαίνει σε ασφαλτόδρομο και αμέσως φθάνουμε στο ξωκλήσι των Αγίων Αναργύρων. Εδώ είναι καλό μέρος για μια στάση, καθώς υπάρχει και βρύση με νερό.
Θέα προς Μηλιές από τους Αγίους Αναργύρους

Συνεχίζουμε για λίγο ακόμα στην άσφαλτο και μετά, βλέποντας τα σημάδια και την πινακίδα στο δεντρο, πάμε λοξά αριστερά ανηφορικά στην πλαγιά σε μονοπάτι, που στην αρχή του δε φαίνεται καλά, αλλά σε λίγο ξαναγίνεται καλντερίμι. (ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 12/2021: το καλντερίμι-μονοπάτι είναι τελείως κλεισμένο για τριάντα μέτρα, οπότε ανηφορίζουμε παράλληλα από την επάνω μεριά του μέσα σε κτήμα, μέχρι που παραπάνω ξαναγίνεται βατό). Παραπάνω βγαίνουμε πάλι στον ασφαλτόδρομο σε διασταύρωση και βαδίζουμε ομαλά στην άσφαλτο προς τα δεξιά. Εδώ είμαστε στον οικισμό Σταυροδρόμι.
        Αφού περάσουμε δίπλα από εγκαταλελειμμένο παλιό ελαιοτριβείο, βγαίνουμε από τον οικισμό και συνεχίζουμε ευθεία σε χωματόδρομο. Σε πεντακόσια μέτρα περίπου φθάνουμε σε διασταύρωση (προσοχή). Εδώ, προσέχοντας τα κόκκινα σημάδια, παίρνουμε τον αριστερό δρόμο που κατηφορίζει. Σε λίγο διακρίνουμε καλντερίμι μέσα στο δρόμο για αρκετό διάστημα. Φθάνουμε σε νέα διασταύρωση (προσοχή) όπου δεν πάμε ευθεία, αλλά λοξά δεξιά βλέποντας το κόκκινο βέλος και το πινακιδάκι. Ο δρόμος κατηφορίζει και σε πενήντα μέτρα υπάρχει πάλι διασταύρωση, όπου πάμε ευθεία σε νότια κατεύθυνση. Η περιοχή εδώ λέγεται Παλάτια.
Θέα προς τον Μπελεγρίνο (η εκβολή του Μηλιώτικου ρέματος)
         Κατηφορίζουμε ομαλά ευθεία στον χωματόδρομο, έχοντας από διάφορα σημεία όμορφη θέα προς την εκβολή του Μηλιώτικου ρέματος στη θάλασσα. Παρακάτω ο δρόμος φθάνοντας σε αυλάκι νερού τερματίζει και συνεχίζουμε σε μονοπάτι, το οποίο κατόπιν γίνεται καλντερίμι, κατηφορίζοντας μέσα σε έναν ελαιώνα.
        Παρακάτω βγαίνουμε λοξά σε αγροτικό δρόμο, ο οποίος σε λίγο κάνει στροφή δεξιά. Βαδίζοντας συνέχεια στο δρόμο αυτό (το τελευταίο τμήμα του τσιμεντοστρωμένο), τελικά κατεβαίνουμε στον κύριο δρόμο, δίπλα στην εκκλησία του αγίου Ιωάννου του Θεολόγου. Εδώ βρίσκεται μικρό πάρκινγκ, η στάση του λεωφορείου και ένα καφεστιατόριο. Διασχίζουμε την άσφαλτο προς τα κάτω, περνώντας δίπλα στο ξενοδοχείο Saily και το συγκρότημα εξοχικών κατοικιών, και σε διακόσια μέτρα φθάνουμε στην όμορφη αμμουδερή παραλία της Μπούφας.
Σημείωση: βαδίζοντας παραλιακά προς τα δεξιά μπορούμε από τη Μπούφα να βγούμε στα Καλά Νερά. Ετσι, σε συνδυασμό με το κύριο καλντερίμι Καλά Νερά-Μηλιές, μπορούμε να κάνουμε κυκλική διαδρομή διαρκείας περίπου 4 ωρών (Καλά Νερά-Μηλιές-Μπούφα-Καλά Νερά).
Η παραλία της Μπούφας την άνοιξη