Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2010

Καντήραγας - Σέσκλο

Απόσταση: 10,7 χιλιόμετρα
Διάρκεια: 2.45΄καθαρός χρόνος πορείας, 3.30΄ με τις στάσεις.
Σήμανση: κόκκινα σημάδια
Μέγιστο υψόμετρο: 365 μ.
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι
Κατεβάστε ίχνος GPS:    H διαδρομή στο Wikiloc   Η διαδρομή στο EveryTrail

Powered by Wikiloc

Το χωριό Σέσκλο είχε τη δική του πρόσβαση στη θάλασσα στην παραλία του Καντήραγα (Χρυσή Ακτή Παναγίας). Η μισή περίπου διαδρομή γίνεται σε αγροτικό δρόμο και η άλλη μισή σε ωραίο παλιό καλντερίμι, που γενικά διατηρείται σε σχετικά καλή κατάσταση. Άγνωστο πότε κατασκευάστηκε, πάντως έχει διαφορετική τεχνική από τα πηλιορείτικα, φτιαγμένο με μεγάλες και φαρδιές επίπεδες πλάκες που εντυπωσιάζουν.
       Η πορεία αυτή είναι καλύτερο να γίνει από Οκτώβριο μέχρι Απρίλιο,  ενώ δεν συνιστάται για το καλοκαίρι (εκτός αν ξεκινήσουμε πολύ νωρίς τα χαράματα), λόγω του χαμηλού υψομέτρου (μέγιστο 365 μ.) και της έλλειψης σκιάς.  Υπάρχει πρόσβαση με λεωφορείο του ΚΤΕΛ στην αρχή και το τέλος της διαδρομής: Από το σταθμό του ΚΤΕΛ Βόλου το πρωί μπορούμε να πάρουμε το λεωφορείο προς Αλμυρό (μας συμφέρει αυτό που αναχωρεί στις 7.00 ή 8.30΄) και να κατεβούμε στην εκκλησία στον Καντήραγα (Χρυσή Ακτή Παναγίας). Από το Σέσκλο μπορούμε να επιστρέψουμε στο Βόλο με το μεσημεριανό λεωφορείο στις 13.15΄ (όλα τα δρομολόγια εδώ: www.ktelvolou.gr).
    Η αφετηρία μας λοιπόν είναι στον επαρχιακό δρόμο Βόλου-Νέας Αγχιάλου λίγο πρίν τη Νέα Αγχίαλο ερχόμενοι από Βόλο, στην εκκλησία της Παναγίας και το διπλανό βενζινάδικο (εκεί κάνει στάση το λεωφορείο, διακόσια μέτρα μετά την πινακίδα ''Χρυσή Ακτή Παναγίας''). Βαδίζουμε για εκατό μέτρα πάνω στην άσφαλτο προς τα πίσω (προς το Βόλο) και βρίσκουμε αριστερά μας στενό ασφαλτόδρομο. Στο σημείο αυτό σε στύλο της ΔΕΗ υπάρχει κίτρινη πινακίδα προς ''Σέσκλο''. Τον ακολουθούμε και αμέσως στρίβουμε αριστερά σε χωματόδρομο. Αφήνουμε ένα σπίτι αριστερά μας ανηφορίζοντας ομαλά μέσα σε ελαιώνα. Σε λίγο ο δρόμος τερματίζει και βρίσκουμε ωραίο καλντερίμι που ανηφορίζει ακολουθώντας το ρέμα που το έχουμε στα δεξιά μας.
Ανηφορίζοντας το καλντερίμι από τον Καντήραγα
   Φθάνοντας επάνω, συναντούμε αγροτικό δρόμο σαν συνέχεια του καλντεριμιού, βαδίζουμε σ` αυτόν για  λίγα μέτρα μόνο και αμέσως (προσοχή στα κόκκινα σημάδια) φεύγουμε λοξά αριστερά σε μονοπάτι με κατεύθυνση βορειοδυτική. Πιο πέρα το μονοπάτι βγαίνει σε εγκαταλελειμμένο χωματόδρομο και τον ακολουθούμε, βρίσκοντας και λίγο καλντερίμι παραπάνω στα δεξιά του δρόμου. Στη συνέχεια μπαίνουμε λοξά σε άλλο χωματόδρομο και μετά από λίγα μέτρα φθάνουμε σε μεγάλο ανοιχτό λιβάδι.
Λιβάδι στην τοποθεσία ''Βελανιδιά''
    Εδώ αφήνουμε το δρόμο και βαδίζουμε μέσα στο λιβάδι προς δυσμάς. Στην άλλη άκρη βρίσκουμε προσκυνητάρι σε διασταύρωση χωματόδρομων. Συνεχίζουμε ευθεία στο δρόμο με την ίδια δυτική κατεύθυνση. Πιο πέρα ο κύριος δρόμος στρίβει αριστερά, ενώ εμείς προχωρούμε ευθεία δυτικά σε στενότερο χωματόδρομο, ο οποίος σε λίγο αρχίζει να ανηφορίζει αλλάζοντας κατεύθυνση προς βορράν.  Αφήνουμε διασταύρωση στα δεξιά μας που οδηγεί σε μια λάκκα με νερό και ανηφορίζουμε σταθερά.
    Τελικά βγαίνουμε λοξά σε φαρδύτερο χωματόδρομο, στον οποίο βαδίζουμε. Πιο πέρα διασταυρώνεται κάθετα με άλλον χωματόδρομο και πάμε δεξιά. Λίγο παραπέρα, αμέσως πριν από μια αριστερή στροφή που κάνει ο κύριος δρόμος, παίρνουμε στενό δρόμο δεξιά προς βορράν. Βαδίζουμε δίπλα σε μια περίφραξη και στη συνέχεια βρίσκουμε δεξιά επάνω το φαρδύ ωραίο καλντερίμι  που ανηφορίζει στην πλαγιά.
      Το καλντερίμι παραπάνω βγαίνει σε αγροτικό δρόμο, που αμέσως διασταυρώνεται λοξά με άλλον. Στη διασταύρωση υπάρχει μεγάλο προσκυνητάρι με χαρακτηριστικό μπουρί σόμπας. Προχωρούμε στο δρόμο, ο οποίος είναι πλέον ασφαλτοστρωμένος, και πιο κάτω, έχοντας δεξιά στο πλάι μας μια περίφραξη, φθάνουμε σε λιμνούλα με νερό και μικρό αντλιοστάσιο (προσοχή). Εδώ αφήνουμε το δρόμο, στρίβουμε δεξιά και βαδίζουμε προς βορράν ανάμεσα στην περίφραξη και το νερόλακκο.
      Σύντομα ξαναβρίσκουμε  το καλντερίμι που κατηφορίζει, το οποίο παρακάτω γίνεται μονοπάτι και  στη συνέχεια χωματόδρομος. Δεξιά μας υπάρχει ένα χωράφι. Βγαίνουμε κάθετα σε φαρδύτερο χωματόδρομο, όμως δε βαδίζουμε στο δρόμο, πάμε ευθεία μπροστά και βρίσκουμε πάλι καλντερίμι, που αμέσως χωρίζεται στα δύο. Ο αριστερός κλάδος ανηφορίζει στην πλαγιά και βγαίνει παραπάνω σε άσφαλτο. Εμείς ακολουθούμε το δεξιό κλάδο που κατηφορίζει ελαφρά, πηγαίνοντας παράλληλα με μικρό ρέμα που σχηματίζεται στα δεξιά μας.
Ευχάριστη συνάντηση στο παλιό καλντερίμι κοντά στο Σέσκλο
      Σε λίγο φθάνουμε στα πρώτα σπίτια του Σέσκλου, όπου το καλντερίμι τελειώνει και γίνεται μονοπάτι που βγαίνει σε χωματόδρομο και αμέσως μετά σε άσφαλτο, όπου κάνουμε αριστερά (στο σημείο αυτό υπάρχει και στύλος με ορειβατικό πινακιδάκι).  Σε λίγα μέτρα η άσφαλτος διακλαδίζεται και παίρνουμε το δεξιό κλάδο που κατηφορίζει. Κατόπιν σε νέα διασταύρωση πάμε αριστερά σε τσιμεντόδρομο, βλέποντας τα κόκκινα σημάδια. Περνάμε ένα ρεματάκι και φθάνουμε σε μικρή πλατεία με παλιό πηγάδι. Στη γωνία είναι το φαρμακείο του χωριού. Μπροστά μας έχουμε την κεντρική πλατεία του χωριού με το πάρκινγκ, όπου είναι και το τέρμα των λεωφορείων.