Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020

Ποτιστικά-Ξινόβρυση (κυκλική)

Ποτιστικά

Απόσταση: 8,6 χλμ. (+1 χλμ. για τη Μπουρμπουλήθρα)

Χρόνος: 3,5 ώρες με στάσεις (καθαρός χρόνος 2.50') (+ μισή ώρα για τη Μπουρμπουλήθρα)

Υψόμετρο: από 0 μ. (Ποτιστικά) έως 218 μ. (πλατεία Ξινόβρυσης)

Συνολική ανάβαση/κατάβαση: 354 μ.

Αρχή/τέλος: παραλία Ποτιστικών

Σήμανση: στρογγυλά πινακιδάκια, κόκκινα σημάδια

Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι

Κατεβάστε ίχνος GPS: Από το Wikiloc

LINK TO ENGLISH POST

Powered by Wikiloc

Με αυτήν την κυκλική διαδρομή, ανηφορίζουμε από την παραλία των Ποτιστικών μέχρι την πλατεία της Ξινόβρυσης, όπου μπορούμε να κάνουμε μια στάση για ξεκούραση και καφέ, και στη συνέχεια να επιστρέψουμε στην παραλία από το κύριο καλντερίμι.  Ανεβαίνοντας, έχουμε την δυνατότητα, κάνοντας μια παράκαμψη μισής ώρας πήγαινε-έλα, να επισκεφθούμε την τοποθεσία Μπουρμπουλήθρα, μέσα στο Μεγάλο Ρέμα ανάμεσα Ξινόβρυση και Συκή, όπου το 1944 οι Γερμανοί εκτέλεσαν 14 πατριώτες.
     Ξεκινώντας από την εκβολή του ρέματος στα Ποτιστικά, βαδίζουμε στην άσφαλτο προς βορράν (προς τα αριστερά κοιτώντας τη θάλασσα). Σε λίγα μέτρα υπάρχει διασταύρωση με πινακίδα προς Βόλο αριστερά. Εδώ πάμε δεξιά ανηφορίζοντας έντονα και συνεχίζουμε να βαδίζουμε στο δρόμο ευθεία αγνοώντας διασταυρώσεις δεξιά και αριστερά. Σε λίγο γίνεται χωματόδρομος, μέσα στον οποίο διακρίνουμε τμήματα καλντεριμιού. Σε δύο χιλιόμετρα από την αρχή, έχουμε δεξιά μας διασταύρωση με πινακίδα. Εδώ μπορούμε αν θέλουμε να κάνουμε μια παράκαμψη ενός χιλιομέτρου συνολικά (και μισής ώρας πήγαινε-έλα) για να επισκεφθούμε την τοποθεσία Μπουρμπουλήθρα προς την κατεύθυνση της Συκής.
Μπουρμπουλήθρα

Επιστρέφοντας πίσω από την παράκαμψη, συνεχίζουμε να βαδίζουμε στο δρόμο μας πηγαίνοντας παράλληλα με μια ρεματιά. Μετά από κάμποση ομαλή πορεία δίπλα στο ρέμα, περνούμε και από βρύση που τρέχει λίγο νεράκι (μόνον το χειμώνα) και βρίσκουμε τσιμεντένιο γεφυράκι αριστερά. Εδώ μπορούμε να συνεχίσουμε στο δρόμο, ο οποίος λίγο παραπάνω περνά το ρέμα προς τα αριστερά, ή να περάσουμε από το γεφυράκι και να βαδίσουμε σε ασαφές μονοπάτι παράλληλα στο ρέμα και γρήγορα ξαναβγαίνουμε στον ίδιο δρόμο, ο οποίος τώρα ανηφορίζει. Αμέσως βρίσκουμε το καθαρισμένο καλντερίμι στα δεξιά, που ανηφορίζει σταθερά στην πλαγιά.

Πιο πάνω βγαίνουμε λοξά στο δρόμο και αμέσως συναντάμε την άσφαλτο Ξινόβρυσης-Ποτιστικών. Την ακολουθούμε ανηφορίζοντας και μπαίνοντας στο χωριό πάμε αριστερά για να φθάσουμε στην πλατεία, όπου θα κάνουμε στάση για καφέ ή έναν μεζέ.
Ξινόβρυση

Πλατεία Ξινόβρυσης

Από τον μεγάλο πλάτανο στην πλατεία της Ξινόβρυσης κατηφορίζουμε στο φαρδύ πλακόστρωτο καλντερίμι, το οποίο βγαίνει σε τσιμεντόδρομο στην κάτω άκρη του χωριού και πάμε αριστερά. Σε λίγα μέτρα βρίσκουμε ξανά το καλντερίμι στα δεξιά, μισοκρυμμένο από χόρτα και χώματα και περνούμε κάτω από το τελευταίο σπίτι του χωριού. Παρακάτω γίνεται για λίγο αγροτικός δρόμος περνώντας ανάμεσα σε κτήματα, αλλά σύντομα κάνει την εμφάνισή του και πάλι, κατηφορίζοντας προς τη ρεματιά.
Το μονοπάτι στη ρεματιά

Φθάνοντας κάτω, περνούμε στην απέναντι όχθη και βαδίζουμε για αρκετό διάστημα δίπλα στην κοίτη του ρέματος, κατάφυτου από οργιώδη βλάστηση. Κατόπιν το καλντερίμι αρχίζει να ανηφορίζει στην πλαγιά και γίνεται αγροτικός δρόμος. Τελικά βγαίνει  πάνω στη ράχη στην άσφαλτο, όπου και βαδίζουμε για λίγο κατηφορίζοντας ελαφρά.
      Σε πενήντα μέτρα, μετά από μια σειρά από δέντρα, αφήνουμε την άσφαλτο προς τα δεξιά και γρήγορα ξαναβρίσκουμε το καλντερίμι, που κατηφορίζει ομαλά στην πλαγιά.

Περνάμε δίπλα από μικρή στέρνα που κρατά λίγο νερό, μετά περνάμε πάνω από ένα καλύβι, διασχίζουμε μια έκταση με πυκνές καλαμιές και τέλος βγαίνουμε σε διασταύρωση αγροτικών δρόμων, όπου πάμε ευθεία απέναντι, στο δρόμο που συνεχίζει στην ίδια κατεύθυνση βορειοανατολικά. Σε νέα διασταύρωση με ανηφορικό δρόμο δεξιά, εμείς πάμε ευθεία.
        Σε λίγο, ο χωματόδρομος ανηφορίζοντας κάνει δεξιά στροφή. Ακριβώς στη δεξιά αυτή στροφή, όπου διακρίνουμε και λίγο καλντερίμι μέσα στο δρόμο, τον αφήνουμε και πάμε προς τα αριστερά, ακολουθώντας μια περίφραξη. Τώρα κατηφορίζουμε σε μονοπάτι, που κάπου κάπου έχει στοιχεία καλντεριμιού, έχοντας δίπλα μας αριστερά την περίφραξη και δεξιά το δάσος. Τελικά βγαίνουμε λοξά σε δρόμο και λίγο παρακάτω στη διασταύρωση πάμε αριστερά.
     Από εδώ και πέρα βαδίζουμε συνέχεια στο δρόμο, συναντώντας διάφορα εξοχικά σπίτια. Πλησιάζουμε ολοένα τη θάλασσα, βλέποντας μπροστά μας αριστερά τα Ποτιστικά και δεξιά την παραλία Μελανή.
Παραλία Μελανή

Τέλος, βγαίνουμε στην άσφαλτο, την οποία ακολουθούμε προς τα κάτω. Μπορούμε ν` αποφύγουμε το τελευταίο κομμάτι της ασφάλτου  μέχρι την παραλία, βαδίζοντας σε χωματόδρομο από το εκκλησάκι που θα συναντήσουμε αριστερά μας.
    Στην όμορφη παραλία των Ποτιστικών το καλοκαίρι λειτουργούν ενοικιαζόμενα δωμάτια και εστιατόρια, όπως επίσης και στην Ξινόβρυση όλο το χρόνο.