Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Kατεβάστε ίχνος GPS: H διαδρομή στο Wikiloc   Η διαδρομή στο Everytrail
Διάρκεια: 2.15΄
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, πινακιδάκια
Μέγιστο υψόμετρο: 310 μ. (Λαύκος)
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: Χατζόβρυση Λαύκου
           Καθώς ερχόμαστε από Βόλο και φθάνουμε στο κέντρο της Αργαλαστής, στρίβουμε αριστερά προς Ξινόβρυση και αμέσως δεξιά προς νότον σε στενό ασφαλτόδρομο (παλιότερα καλντερίμι), ο οποίος μας οδηγεί ευθεία στο νεκροταφείο της Αργαλαστής.

Από εκεί συνεχίζουμε σε στενό χωματόδρομο, που σύντομα εμφανίζει τμήματα καλντεριμιού και βαδίζει σε ομαλό έδαφος.
Συναντούμε διχάλα και πάμε δεξιά παρατηρώντας τα κόκκινα σημάδια. Σε νέα διασταύρωση πάμε ευθεία, έχοντας αριστερά μας μια φάρμα αλόγων. Ο αγροτικός δρόμος όπου βαδίζουμε, ο οποίος παλιότερα ήταν μονοπάτι-καλντερίμι, κατηφορίζει στην πλαγιά, παρακάτω πάμε ευθεία σε διασταύρωση και συναντούμε ελαιώνα.
          Από δεξιά μας έρχεται λοξά άλλος χωματόδρομος από το Μετόχι και ενώνεται στην πορεία μας. Μέσα στο δρόμο διακρίνουμε και άλλα τμήματα καλντεριμιού. Περνάμε δίπλα στην άσφαλτο που πηγαίνει προς Λαύκο και συνεχίζουμε ευθεία στο χωματόδρομο με κατεύθυνση νότια, αγνοώντας διασταυρώσεις με άλλους δρόμους που φεύγουν αριστερά.
Τελικά βγαίνουμε στην άσφαλτο και περνάμε απέναντι, όπου βρίσκουμε λίγο αριστερότερα τη συνέχεια της διαδρομής, που διανοίχθηκε στις αρχές του 2011 με πολύ κόπο από το σύλλογο Φίλων των Καλντεριμιών Νοτίου Πηλίου. Μετά τη χάραξη και ασφαλτόστρωση του αμαξιτού δρόμου στις αρχές της δεκαετίας του 60, το μονοπάτι σύντομα εγκαταλείφθηκε και είχε καταντήσει μια αδιάβατη ζούγκλα.
Kαθαρισμένο μονοπάτι κοντά στο Λαύκο
Το μονοπάτι περνά δίπλα από δύο ερειπωμένα καλύβια και διασχίζει μικρή ρεματιά. Ανηφορίζοντας μπαίνουμε σε αγροτικό δρόμο που έρχεται από δεξιά μας. Παραπάνω ξαναβγαίνουμε στην άσφαλτο και τη διασχίζουμε λοξά. Στην άλλη πλευρά βρίσκουμε τη συνέχεια του μονοπατιού, που ανηφορίζει στη ράχη, βαδίζει μετά για λίγο σε επίπεδο έδαφος και μπαίνει σε αγροτικό δρόμο. Κατηφορίζουμε, διασχίζουμε ξανά λοξά την άσφαλτο και δεξιά συνεχίζει δρόμος-καλντερίμι προς τα κάτω στην πλαγιά. Περνούμε μικρό ρέμα, βρίσκουμε τη συνέχεια του μονοπατιού στα αριστερά μας και φθάνουμε σε λίγο στη βρύση του Χατζή. Εδώ αξίζει να κάνουμε μια στάση κάτω από το μεγάλο πλατάνι για να ξεδιψάσουμε και να απολαύσουμε την ομορφιά του τόπου.
Χατζόβρυση Λαύκου
Από τη Χατζόβρυση συνεχίζει ωραίο φαρδύ καλντερίμι που ανηφορίζει  και φθάνουμε στα πρώτα σπίτια του Λαύκου, όπου συναντούμε ασφαλτόδρομο. Εδώ πάμε για λίγα μέτρα αριστερά και κατόπιν δεξιά σε καλντερίμι, το οποίο ελισσόμενο μας οδηγεί στην πλατεία του Λαύκου.