Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Πλατανιάς

Χρόνος: 2.15΄
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, πινακίδες
Υψόμετρο: από 0 μ. (παραλία Πλατανιά) μέχρι 367 μ.(μέγιστο)
Συνολική κατάβαση: 436 μ.
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: Οχι
Αρχή: πλατεία Λαύκου   Τέλος: παραλία Πλατανιά
Κατεβάστε ίχνος GPS:   H διαδρομή στο Wikiloc   H διαδρομή στο Everytrail
EveryTrail - Find trail maps for California and beyond
                Αυτή είναι η ανατολικότερη (και κυριότερη) διαδρομή από Λαύκο για Πλατανιά, που περνά από το ξωκλήσι του Αγίου Νικολάου. Υπάρχει και η δυτικότερη διαδρομή, που ξεκινά από το νεκροταφείο του Λαύκου και περνά από το ξωκλήσι του Αι Γιάννη. Οι δύο διαδρομές ενώνονται  κοντά στον Πλατανιά. Ετσι μπορεί κάποιος να κάνει κυκλική πορεία, πηγαίνοντας με τη μία διαδρομή και γυρίζοντας από την άλλη.
                Ξεκινώντας  από την πλατεία του Λαύκου βαδίζουμε στο πλακοστρωμένο καλντερίμι με κατεύθυνση νότια (προς το νεκροταφείο). Μετά από λίγο στρίβουμε αριστερά και βγαίνουμε στη διασταύρωση του κύριου δρόμου που πηγαίνει για Προμύρι. Βαδίζουμε στην άσφαλτο για εκατό μέτρα και μετά, λίγο πριν τον υποσταθμό της ΔΕΗ που είναι αριστερά από το δρόμο, φεύγουμε λοξά δεξιά σε καλντερίμι που ανηφορίζει στη ράχη. Πάνω στη ράχη συναντάμε το δρόμο που πηγαίνει στην παραλία Μικρό και τον διασχίζουμε λοξά, κατηφορίζοντας από την άλλη πλευρά σε μονοπάτι με κατεύθυνση νοτιοανατολική. Παρακάτω βγαίνουμε πάλι στο δρόμο και τον ακολουθούμε για εκατό μέτρα.
Ο Παγασητικός από τη ράχη

Εκεί που ο δρόμος κάνει ομαλή στροφή αριστερά, λίγα μέτρα δεξιότερα από μικρή πεζούλα με ξερολιθιά, συνέχιζε ευθεία το μονοπάτι. Όμως τώρα είναι αποκλεισμένο από την περίφραξη του κτήματος που βρίσκεται μπροστά μας αριστερά, και έτσι αναγκαστικά συνεχίζουμε στην άσφαλτο, κάνοντας ένα μικρό κύκλο. Αριστερά φεύγει φαρδύς χωματόδρομος (πρόκειται να ασφαλτοστωθεί) προς το μοναστήρι Αγίου Σπυρίδωνος. Εμείς παίρνουμε τον αμέσως επόμενο στενό χωματόδρομο αριστερά, περνάμε δίπλα από τσιμεντένια δεξαμενή νερού και αρχίζουμε να κατηφορίζουμε σε οργωμένο μονοπάτι. Κάτω από το χώμα περνάει σωλήνας νερού. Σε λίγο βρίσκουμε τη συνέχεια του μονοπατιού στα δεξιά και συνεχίζουμε να κατηφορίζουμε βρίσκοντας και λίγα στοιχεία καλντεριμιού. Βγαίνουμε σε χωματόδρομο και τον ακολουθούμε αριστερά προς ανατολάς.
Πηγαίνοντας προς Αγιο Νικόλαο

Σε πενήντα μέτρα υπάρχει η συνέχεια του μονοπατιού στα δεξιά, που καθαρίστηκε το χειμώνα του 2011 από τα μέλη του συλλόγου φίλων των καλντεριμιών Νοτίου Πηλίου και κατηφορίζουμε ανάμεσα από πυκνή χαμηλή βλάστηση, βλέποντας μπροστά μας το Αιγαίο. Ξαναβγαίνουμε στο δρόμο εκεί που κάνει απότομη αριστερή στροφή και άλλος δρόμος φεύγει δεξιά προς Συκιά. Εμείς πάμε αριστερά (νοτιοανατολικά), και μετά από εκατό μέτρα υπάρχει διχάλα όπου παίρνουμε τον δεξιό κλάδο που κατηφορίζει. Δίπλα στο δρόμο υπάρχει σπίτι. Ο δρόμος μας εκατό μέτρα παρακάτω μας φέρνει στο ξωκλήσι του Αγίου Νικολάου του Νέου εξ Ανατολής.
Συνεχίζοντας στο δρόμο, βαδίζουμε ανάμεσα σε ελαιόδεντρα και ένα-δυο καλύβια, και παρακάτω αφήνουμε το δρόμο και πάμε αριστερά σε φαρδύ μονοπάτι.
Το καλντερίμι στον Πόρο
           Το μονοπάτι εναλλάσσεται με καλντερίμι και κατηφορίζοντας συνεχώς φθάνει σε μικρό ρέμα με λίγο νεράκι και το διασχίζει. Η τοποθεσία εδώ λέγεται Πόρος. Το καλντερίμι ανηφορίζει για λίγο ευθεία στη ράχη και στη συνέχεια γίνεται μονοπάτι που βγαίνει σε άλλον ελαιώνα. Ανηφορίζοντας ομαλά βγαίνουμε λοξά σε χωματόδρομο και τον ακολουθούμε στο εξής κατηφορίζοντας. Η τοποθεσία εδώ λέγεται Αχλαδούλες και σε λίγα μέτρα δεξιά μας υπάρχει καλύβι. Παρακάτω σε διχάλα πάμε δεξιά και σε δέκα λεπτά φθάνουμε σε διασταύρωση, όπου ακολουθούμε τον δρόμο προς τα αριστερά που κατηφορίζει έχοντας στη δεξιά του πλευρά παράλληλα ένα ρέμα.
Ο δρόμος μας τελικά βγαίνει στην κοίτη του Χαλορέματος, σε σημείο όπου υπάρχει γηπεδάκι μπάσκετ και βαδίζοντας μέσα στην κοίτη φθάνουμε σε λίγο στην παραλία του Πλατανιά.