Σάββατο 31 Μαρτίου 2012

Aργαλαστή-Χόρτο

Διάρκεια: 1,5 ώρα
Υψόμετρο: από 233 μ. (πλατεία Αργαλαστής) σε 279 μ. (Σταυρός) σε 0 μ. (Χόρτο)
Σήμανση: στρόγγυλα πινακιδάκια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι (Αι Γιάννης Αργαλαστής)
Κατεβάστε ίχνος GPS:  Η διαδρομή στο Wikiloc     H διαδρομή στο Everytrail

Το χειμώνα του 2012, ο σύλλογος φίλων των καλντεριμιών Νοτίου Πηλίου, σε συνεργασία με τον ΕΟΣ Βόλου, καθάρισε με εκατοντάδες ώρες εθελοντικής εργασίας τη διαδρομή αυτή. Έτσι τώρα, για πρώτη φορά μετά από τριάντα και πλέον χρόνια, μπορεί κάποιος να βαδίσει ξανά από την Αργαλαστή στο Χόρτο ακολουθώντας το παλιό καλντερίμι.
      Ας βαδίσουμε λοιπόν και εμείς στα ίχνη του. Από την πλατεία της Αργαλαστής παίρνουμε το στενό ασφαλτοστρωμένο δρόμο που κατευθύνεται νοτιοδυτικά (αριστερά όπως ερχόμαστε στην πλατεία). Αμέσως υπάρχει διασταύρωση όπου πάμε δεξιά. Η πορεία μας σύντομα γίνεται νότια και, βγαίνοντας από το χωριό, μπαίνουμε λοξά στην κύρια άσφαλτο που κατευθύνεται προς Χόρτο και βαδίζουμε για ένα διάστημα σε αυτή. Αφού περάσουμε τη διασταύρωση προς Κάλαμο, σε λίγο κατεβαίνουμε στα δεξιά μας στο εκκλησάκι του Αι Γιάννη. Εδώ βρίσκουμε λίγα μέτρα καλντεριμιού δίπλα και πάνω από την παλιά βρύση που ''επεσκευάσθη τω 1894'' και ξαναβγαίνουμε στην άσφαλτο. Μετά από τριακόσια μέτρα περίπου ακόμα στην άσφαλτο, μπαίνουμε λοξά αριστερά στο καθαρισμένο μονοπάτι, το οποίο πορεύεται ανάμεσα σε πεζούλες με ξερολιθιά.
     Ανηφορίζοντας ελαφρά, φθάνουμε στην κορυφή του λόφου, όπου υπάρχει υπόγεια δεξαμενή νερού. Από το σημείο αυτό, που λέγεται Σταυρός, φεύγει προς τα αριστερά άλλο μονοπάτι, επίσης καθαρισμένο, που κατηφορίζει νοτιοανατολικά και βγαίνει στη βρύση στην είσοδο του Μετοχίου.
     Συνεχίζοντας εμείς στην πορεία μας για Χόρτο ευθεία προς νότον, αφού περάσουμε πάνω από  χώματα που έμειναν από την εκσκαφή της δεξαμενής, βαδίζουμε πλέον σε ωραίο φαρδύ καλντερίμι που κατηφορίζει ανάμεσα στις πεζούλες με ξερολιθιά. Το τμήμα αυτό ήταν προηγουμένως εντελώς αδιάβατο από βλάστηση. Παρακάτω διασχίζουμε κάθετα την άσφαλτο και έχουμε για λίγα μέτρα ακόμα εντυπωσιακό καλντερίμι, που γίνεται κατόπιν φαρδύ μονοπάτι. Διασχίζουμε ξανά λοξά την άσφαλτο και στην άλλη πλευρά βρίσκουμε στενό δρόμο-μονοπάτι, που εμφανίζει κατά διαστήματα τμήματα καλντεριμιού.
      Πιο κάτω, ο δρόμος φθάνει σε ελαιώνα και συνεχίζει σαν μονοπάτι στη δεξιά του άκρη, παράλληλα και με παλιά τηλεφωνική γραμμή. Μπαίνουμε για λίγο σε δασωμένο μέρος και μετά διασχίζουμε την άσφαλτο και συνεχίζουμε ευθεία  σε καλντερίμι. Στα δεξιά μας έχουμε μια γραμμή από ανεπτυγμένη βλάστηση. Διασχίζουμε ξανά την άσφαλτο και μπαίνουμε σε στενό αγροτικό δρόμο, μέσα στον οποίο φαίνεται το καλντερίμι. Ο δρόμος σε λίγα μέτρα στρίβει αριστερά, αλλά το καλντερίμι συνεχίζει ευθεία μέσα στον ελαιώνα και αμέσως σταματά. Βαδίζοντας ευθεία λοιπόν στον ελαιώνα σε μονοπάτι παράλληλο με την άσφαλτο που είναι λίγο δεξιότερα, φθάνουμε σε λίγο σε τσιμεντένιο αντλιοστάσιο δίπλα στο δρόμο.
     Από εκεί πλέον ακολουθούμε αγροτικό δρόμο προς τα αριστερά, κατηφορίζοντας σταθερά. Μέσα στο δρόμο υπάρχουν τμήματα καλντεριμιού. Σε ένα σημείο πλησιάζουμε πολύ κοντά στην άσφαλτο σε μιά δεξιά στροφή που κάνει. Ο δρόμος παρακάτω είναι για λίγο τσιμενταρισμένος και κατόπιν μετατρέπεται σε καλντερίμι. Περνάμε από την παλιά βρύση του Διαλετάρα με μια στέρνα δίπλα της και το καλντερίμι σταματά, καθώς βγαίνει σε τσιμενταρισμένο δρόμο. Είμαστε πλέον μέσα στο Χόρτο. Βαδίζοντας σε αυτόν τον δρόμο προς τα δεξιά, φθάνουμε σύντομα στην κύρια άσφαλτο στην είσοδο του Χόρτου και σε λίγα μέτρα βγαίνουμε στην παραλία.