Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012

Nταμούχαρη - Μούρεσι (κυκλική)

Νταμούχαρη

Απόσταση: 5,6 χλμ. (με επιστροφή)
Διάρκεια: 2,5 ώρες (καθαρός χρόνος πορείας 1.50΄ με επιστροφή)
Υψόμετρο: από 0 μ. (Νταμούχαρη) σε 385 μ. (πλατεία Μούρεσι)
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, πινακίδες
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: Νταμούχαρη, Μούρεσι

Kατεβάστε ίχνος GPS:   Η διαδρομή στο Wikiloc    Η διαδρομή στο Εverytrail

Το φυσικό λιμανάκι της Νταμούχαρης είναι το μόνο μέρος σε όλη την ανατολική ακτή του Πηλίου, όπου μπορούσαν τα πλεούμενα να προφυλαχτούν από τον καιρό. Η σημασία του φαίνεται και από τα ερείπια του βυζαντινού κάστρου που υπήρχε εδώ, όπως και από την παρουσία τελωνείου και αποθηκών για τα εμπορεύματα. Πέρα από το καλντερίμι που τη συνδέει με την Τσαγκαράδα (βλέπε τη διαδρομή Τσαγκαράδα-Νταμούχαρη-Αι Γιάννης), υπάρχουν άλλα δύο που τη συνδέουν με το Μούρεσι, στο οποίο και ανήκε. Σήμερα, η Νταμούχαρη είναι παραθεριστικός οικισμός με ξενώνες και εστιατόρια. Η φήμη της διευρύνθηκε μετά τα γυρίσματα σκηνών της χολλυγουντιανής ταινίας Mamma mia! το 2006 με πρωταγωνίστρια τη Μέριλ Στριπ.

Mε αυτήν την όμορφη κυκλική διαδρομή, ανηφορίζουμε από τη θάλασσα ως την πλατεία του Μούρεσι από το βόρειο (χαμηλότερο) καλντερίμι και επιστρέφουμε από το νότιο (υψηλότερο), που περνούσε από την εκκλησία της Αγίας Παρασκευής.
     Από το τέρμα του δρόμου στη Νταμούχαρη, όπου θα παρκάρουμε το αυτοκίνητό μας, ανηφορίζουμε αρχικά  στην άσφαλτο μέχρι να φθάσουμε σε μια βρύση, όπου φεύγει ένας δρόμος δεξιά κατηφορίζοντας (από εκεί πηγαίνει η διαδρομή προς παραλία Παπά Νερό-Αι Γιάννη). Ο κύριος δρόμος κάνει εδώ αριστερή ανηφορική στροφή. Στό εξωτερικό της στροφής, βλέποντας το κόκκινο σημάδι, βρίσκουμε το μονοπάτι που ανηφορίζει με ελιγμούς και σύντομα γίνεται κανονικό καλντερίμι. Περνούμε δεξιά από ένα σπίτι και αμέσως μετά το καλντερίμι κλείνει από βλάστηση. Αναγκαζόμαστε να βαδίσουμε  πάνω στην πεζούλα, δίπλα αριστερά από το κλεισμένο καλντερίμι  και λίγο παραπάνω βγαίνουμε πάλι στην άσφαλτο πάνω σε στροφή. Aνηφορίζουμε  στην άσφαλτο (ένα μικρό κομμάτι του μονοπατιού που έκοβε δρόμο είναι επίσης κλεισμένο και εντελώς αδιάβατο), και σε διακόσια περίπου μέτρα, αμέσως μετά από ένα μαντρί, βρίσκουμε το μονοπάτι αριστερά από το δρόμο με πινακίδα προς ''Μούρεσι''.
Ο Αι Γιάννης όπως φαίνεται από το βόρειο μονοπάτι. Δεξιά το Παπά νερό
      Ανηφορίζουμε με εναλλαγές μονοπατιού και καλντεριμιού, βλέποντας από ψηλά την παραλία ''Παπά νερό'' και τον Αι Γιάννη. Παραπάνω, φθάνουμε σε διασταύρωση με το καλντερίμι που έρχεται από τον Αι Γιάννη και οι διαδρομές ενώνονται. Διασχίζουμε λοξά προς τα δεξιά την άσφαλτο και συνεχίζουμε στο καλντερίμι, το οποίο βγαίνει πάλι στην άσφαλτο πιο πάνω, όπου πάμε δεξιά. Μετά από εκατό μέτρα, καθώς ο δρόμος κάνει απότομη αριστερή στροφή, τον αφήνουμε και πάμε δεξιά, ξαναβρίσκοντας το καλντερίμι. Ανηφορίζουμε ομαλά ευθεία και σε λίγο το καλντερίμι βγαίνει σε  τσιμεντόδρομο με πλακόστρωτη λωρίδα στη μέση. Εδώ πάμε αριστερά ανηφορικά και αμέσως σε διασταύρωση δεξιά, αφήνοντας απέναντι το Δημοτικό σχολείο.  Ο δρόμος μας φέρνει κάτω από την κεντρική πλατεία του Μούρεσι με την εκκλησία της Αγίας Τριάδος. Μέχρις εδώ χρειαστήκαμε περίπου μία ώρα και δεκαπέντε λεπτά με τις απαραίτητες στάσεις.
Αγία Τριάδα Μούρεσι

Για να επιστρέψουμε τώρα στη Νταμούχαρη από τη νότια διαδρομή, βαδίζουμε αρχικά στον ασφαλτόδρομο που περνάει δεξιά από την εκκλησία προς ανατολάς. Βγαίνουμε στο δρόμο που πάει για Νταμούχαρη και τον ακολουθούμε κατηφορίζοντας, καθώς περνούμε δίπλα από την εκκλησία της Αγίας Παρασκευής και το νεκροταφείο. Εκεί όπου ο δρόμος κάνει αριστερή στροφή, βλέποντας την πινακίδα, πάμε ευθεία κάτω στο καλντερίμι.
Αγία Παρασκευή Μούρεσι

Απέναντι βλέπουμε τα πρώτα σπίτια της Τσαγκαράδας, από την οποία μας χωρίζει μεγάλη ρεματιά, το Χαλόρεμα. Βγαίνουμε στην άσφαλτο, όπου πάμε για λίγα μέτρα προς τα δεξιά για να ξαναβρούμε αριστερά μας τη συνέχεια. Διασχίζουμε ξανά την άσφαλτο και συνεχίζουμε σε τσιμεντόδρομο-καλντερίμι, δίπλα σε κυπαρίσσια. Σε διχάλα πάμε αριστερά και το καλντερίμι γίνεται τσιμεντόδρομος για εκατό μέτρα. Κατόπιν φεύγουμε δεξιά από το δρόμο βλέποντας την πινακίδα και μπαίνουμε σε ένα τούνελ από βλάστηση.
        Το εντυπωσιακό καλντερίμι κατηφορίζει, φαρδύ και καθαρό και σε λίγο μπαίνει λοξά σε αγροτικό δρόμο. Πιο κάτω βρίσκουμε τη συνέχεια αριστερά από το δρόμο και παρακάτω ξαναβγαίνουμε σε δρόμο, απ` όπου το καλντερίμι συνεχίζει στα δεξιά. Βλέπουμε ήδη εκπληκτικές όψεις της Νταμούχαρης από ψηλά. Το καλντερίμι τελικά βγαίνει σε τσιμεντόδρομο που στο κέντρο έχει πλακόστρωτο. Αριστερά, ο δρόμος σε πενήντα μέτρα βγαίνει στο τέρμα της ασφάλτου, από όπου συνεχίζει καλντερίμι προς τη θάλασσα. Στην παραλία θα βγούμε επίσης και αν ακολουθήσουμε τον δρόμο προς τα δεξιά, ανάμεσα σε ελαιώνες και εξοχικές κατοικίες.