Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

Άγιος Νικόλαος Καναλίων-Κάπουρνα-Κάτω Κερασιά

Διλάρκεια: καθαρός χρόνος πορείας 2,5 ώρες, μικτός χρόνος με στάσεις 3 ώρες
Υψόμετρο: από 65 μ. (Άγιος Νικόλαος) σε 435 μ. (μέγιστο) σε 125 μ. (Κάτω Κερασιά)
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, πινακίδες
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι

Κατεβάστε ίχνος GPS:   Η διαδρομή στο Wikiloc   H διαδρομή στο Everytrail

Ιδανική διαδρομή για χειμωνιάτικες μέρες, καθώς κινείται σε χαμηλό υψόμετρο με χαμηλή βλάστηση. Από το βυζαντινό ξωκλήσι του Αγίου Νικολάου, αρχικά ανηφορίζουμε ακολουθώντας τον αρχαίο δρόμο που οδηγούσε από τη λίμνη Κάρλα (την αρχαία Βοιβηίδα) προς τη θάλασσα. Φθάνοντας κοντά στο χωριό Κάπουρνα (ή Γλαφυρά), αλλάζουμε κατεύθυνση και ακολουθούμε το παλιό μονοπάτι που πάει από την Κάπουρνα στην Κάτω Κερασιά. Φυσικά, αν θέλουμε, μπορούμε να τερματίσουμε την πορεία μας στην Κάπουρνα, με περίπου 1,5 ώρα πορείας για 5,5 χλμ. Ενας τρόπος να μετακινηθούμε από Βόλο, είναι να πάρουμε το λεωφορείο του ΚΤΕΛ προς Κανάλια, να κατεβούμε στη διασταύρωση στην είσοδο του χωριού κοντά στο γήπεδο και να περπατήσουμε περίπου ένα χιλιόμετρο στην άσφαλτο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Η επιστροφή από Κάτω Κερασιά ή Κάπουρνα στο Βόλο επίσης γίνεται με το λεωφορείο (www.ktelvolou.gr). Στις πλατείες των δύο χωριών υπάρχει ταβέρνα για φαγητό.
Άγιος Νικόλαος Καναλίων

Ο Άγιος Νικόλαος βρίσκεται πάνω στην άσφαλτο Καναλίων-Βελεστίνου, σε απόσταση δύο χιλιομέτρων από τα Κανάλια. Αυτό το πολύ αξιόλογο βυζαντινό μνημείο του 12ου αιώνος μ.Χ. αναστηλώθηκε και συντηρήθηκε πρόσφατα και επιβάλλεται να το επισκεφθούμε.  Βαδίζουμε πενήντα ακόμα μέτρα στον κύριο δρόμο προς νότον (προς Βελεστίνο) και μετά πάμε αριστερά σε ασφαλτόδρομο, στον οποίο βαδίζουμε ευθεία, αγνοώντας διασταυρώσεις δεξιά και αριστερά. Αφού περάσουμε από τη γέφυρα του Κερασιώτικου ρέματος, η άσφαλτος γίνεται χωματόδρομος.
Αφήνοντας πίσω τη λίμνη Κάρλα

Ανηφορίζοντας ομαλά το δρόμο σε πουρναρότοπο, σε λίγο βλέπουμε αριστερά πινακίδα και κόκκινα σημάδια, που μας βάζουν στο μονοπάτι. Πιο πάνω συναντούμε τμήματα καλντεριμιού και αν γυρίσουμε πίσω να δούμε, έχουμε εντυπωσιακή θέα της Κάρλας.
Το γεφύρι στο Κακόρεμα

Περνούμε το Κακόρεμα από το πέτρινο τοξωτό γεφύρι που διατηρείται σε καλή κατάσταση, και κατόπιν το μονοπάτι-καλντερίμι μας φέρνει σε πηγή με πλατάνι και ποτίστρα, που δυστυχώς έχει στερέψει μετά από την ανόρυξη μιας γεώτρησης εκεί κοντά. Η πηγή αυτή στο Κακόρεμα ήταν ο αγαπημένος τόπος  πρωτομαγιάτικης εκδρομής των κατοίκων της Κάπουρνας.
H πηγή στο Κακόρεμα

Συνεχίζουμε στο δρόμο, και σε λίγο έχουμε διχάλα με φαρδύ ανηφορικό μονοπάτι αριστερά,  το οποίο ακολουθούμε και αμέσως φθάνουμε σε διασταύρωση. Ευθεία μπροστά προς νότον κατηφορίζει δρόμος προς την Κάπουρνα (αυτή είναι και η συνέχεια της παλιάς διαδρομής προς Βόλο), ενώ άλλος δρόμος δεξιά πηγαίνει επίσης προς Κάπουρνα (βγαίνει στην πάνω μεριά του χωριού) και προς το λόφο του Προφήτη Ηλία, όπου υπάρχουν τα ερείπια της αρχαίας ακρόπολης των Γλαφυρών. Εμείς εδώ πάμε αριστερά προς βορράν σε χωματόδρομο, ακολουθώντας  πλέον τη διαδρομή από Κάπουρνα προς Κάτω Κερασιά.
          Μετά από πορεία ενός χιλιομέτρου στο δρόμο, βλέποντας αριστερά την πινακίδα και τα κόκκινα σημάδια, τον αφήνουμε και  ανηφορίζουμε ευθεία για λίγο ακόμα σε φαρδύ μονοπάτι με κατεύθυνση βόρεια. Στα δεξιά μας έχουμε το ύψωμα Μετόχι (474 μ.). Σύντομα το μονοπάτι αρχίζει να κατηφορίζει ελαφρά, έχοντας ένα αβαθές ρέμα αριστερά, και η πορεία μας γίνεται σιγά σιγά σχεδόν ανατολική. Μπροστά μας στο βάθος φαίνονται τα Κανάλια με τη λίμνη Κάρλα.
Η Κάρλα και τα Κανάλια από το μονοπάτι στο Μετόχι

Διασχίζουμε κατά μήκος μια μεγάλη λάκκα και συνεχίζουμε σε μονοπάτι προς τα ανατολικά, αγνοώντας γιδόστρατες που φεύγουν προς άλλες κατευθύνσεις, με οδηγό τα κόκκινα σημάδια. Κατηφορίζουμε σε πετρώδες έδαφος με πουρνάρια, και από ένα σημείο έχουμε εντυπωσιακή θέα της Κάτω Κερασιάς από ψηλά.
Η Κάτω Κερασιά από το μονοπάτι

Τελικά βγαίνουμε σε κτήμα και ακολουθούμε πλέον χωματόδρομο, που συνεχίζει να κατηφορίζει, περνά ένα ρέμα, ενώνεται με άλλον δρόμο από δεξιά και βγαίνουμε στην άσφαλτο, πάνω σε μια κλειστή στροφή που κάνει κοντά στην Κερασιά. Μετά τη στροφή αυτή, ξαναβρίσκουμε το μονοπάτι δίπλα σε ένα στύλο της ΔΕΗ και κατηφορίζουμε, για να βγούμε σε τσιμεντόδρομο δίπλα στο ποτάμι. Ακολουθώντας τον, σύντομα φθάνουμε στη γέφυρα του κύριου δρόμου δίπλα σε γηπεδάκι μπάσκετ, απέναντι από την εκκλησία. Λίγα μέτρα πιο πάνω, βρίσκεται η πλατεία της Κάτω Κερασιάς.