Σάββατο 7 Ιουνίου 2014

Νεοχώρι-Συκή

Θέα προς το Αιγαίο και τη Σκιάθο
Διάρκεια: 2,5 ώρες (καθαρός χρόνος πορείας 2 ώρες)
Υψόμετρο: από 460 μ. (Νεοχώρι) σε 210 μ. (ρέμα Γκρανίτσα) σε 310 μ. (Συκή)
Συνολική ανάβαση: 373 μ. Συνολική κατάβαση: 401 μ.
Σήμανση: στρόγγυλες πινακίδες, κόκκινα σημάδια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι
Κατεβάστε ίχνος GPS:   από το Wikiloc    από το Everytrail

Η διαδρομή αυτή, που  περνά από το ξωκλήσι του Αγίου Ευσταθίου, ήταν για πολλά χρόνια κλεισμένη και καθαρίστηκε με πολύ κόπο από εθελοντές το 2013-14. Υπάρχει και δεύτερη νοτιότερη διαδρομή που περνά από τον Άγιο Γεώργιο στη Λάη, η οποία παραμένει προς το παρόν κλειστή. Το Νεοχώρι έχει ταβέρνα που λειτουργεί όλο το χρόνο, ενώ στην πλατεία της Συκής είναι κλειστά το χειμώνα. Για τα δρομολόγια των λεωφορείων δείτε στο ktelvolou.gr. Aπό τη Συκή μπορούμε να συνεχίσουμε βαδίζοντας για Ξινόβρυση (δείτε τη διαδρομή Συκή-Ξινόβρυση).
         Ξεκινώντας από την πλατεία του Νεοχωρίου, παίρνουμε το πλακόστρωτο που ανηφορίζει δεξιά από τη βρύση, με κατεύθυνση ανατολική. Στη διασταύρωση πάμε αριστερά ανηφορικά, και περνούμε ανάμεσα στην εκκλησία και το σχολείο. Προσέχοντας τα κόκκινα σημάδια, λίγο πιο πάνω στρίβουμε δεξιά σε ανηφορικό καλντερίμι, που μας βγάζει στον δρόμο στην επάνω πλευρά του χωριού, στον οποίο και βαδίζουμε. Βγαίνοντας από το χωριό, ο δρόμος κάνει στροφή αριστερά και γίνεται χωματόδρομος. Μετά από λίγη πορεία, βλέπουμε το πινακιδάκι αριστερά που μας βάζει στο μονοπάτι.
        Ξαναβγαίνουμε στο δρόμο πάνω σε διασταύρωση και πάμε ευθεία ανατολικά σε ίσιωμα, αφήνοντας αριστερά έναν άλλο δρόμο που ανηφορίζει. Μέσα στο δρόμο μας διακρίνουμε ένα τμήμα καλντεριμιού.  Λίγο πιο πέρα, υπάρχει ένα κτήμα στην επάνω πλευρά του δρόμου. Φθάνοντας στην άκρη του, αφήνουμε το δρόμο και ανηφορίζουμε σε μονοπάτι δίπλα στο όριο του κτήματος και αμέσως βρίσκουμε τη συνέχεια του μονοπατιού να ανηφορίζει ομαλά ευθεία προς τα ανατολικά. Δεξιά μας απολαμβάνουμε άπλετη θέα προς το ρέμα της Γκρανίτσας, τη Συκή και το Αιγαίο.
Φουντωμένη βλάστηση στην καμένη πλαγιά
            Περνάμε από μια συστάδα πεύκων που γλίτωσαν από τη φωτιά και μετά κατηφορίζουμε σε εγκαταλελειμμένο δρόμο, που μας βγάζει σε διασταύρωση. Ακολουθώντας την πινακίδα, παίρνουμε το στενό εγκαταλελειμμένο δρόμο που ανηφορίζει ευθεία νοτιοανατολικά. Φτάνοντας στο τέλος της ανηφόρας, αφήνουμε το δρόμο προς τα δεξιά στην πινακίδα και μπαίνουμε στο μονοπάτι που κατηφορίζει. Πιο πέρα μπαίνουμε πάλι σε δρόμο και φθάνουμε στο ξωκλήσι του Αγίου Ευσταθίου, του οποίου η σκεπή δυστυχώς έχει καταρρεύσει.
Φθάνοντας στον ερειπωμένο Άγιο Ευστάθιο
        Λίγο παρακάτω από την εκκλησία ξαναμπαίνουμε στο μονοπάτι, που κατηφορίζει στην πρόσφατα καμένη πλαγιά, όπου η βλάστηση έχει κιόλας ξαναφουντώσει. Στα σέρβικα η λέξη Γκρανίτσα σημαίνει σύνορο, και πράγματι το ρέμα αποτελεί το σύνορο μεταξύ Νεοχωρίου-Συκής. Βγαίνει στη θάλασσα στην παραλία Πανταζή Άμμος.
Κατηφορίζοντας στη Γκρανίτσα με φόντο το Αιγαίο
             Μετά από κάμποση πορεία, ξαναβγαίνουμε σε δρόμο, όπου πάμε δεξιά και κατηφορίζουμε λίγο ακόμα για να περάσουμε το ρέμα, περνώντας δίπλα από δεξαμενές του υδραγωγείου. Ο δρόμος τώρα ανηφορίζει με στροφές. Στην πρώτη αριστερή στροφή που κάνει, υπάρχει ένα κομμάτι του μονοπατιού που ανηφορίζει δίπλα παράλληλα με το δρόμο και ξαναβγαίνει σ` αυτόν λιγο πιο πάνω και έτσι αποφεύγουμε ένα κομμάτι του τσιμεντόδρομου. Πιο πάνω, βγαίνουμε στη ράχη λοξά στο δρόμο που πάει για Πανταζή Άμμο και συναντούμε τα πρώτα σπίτια της Συκής. Βαδίζουμε για λίγο στην άσφαλτο και μετά, βλέποντας το πινακιδάκι στο στύλο της ΔΕΗ, πάμε αριστερά σε πλακόστρωτο που κατηφορίζει, περνά από το πάρκινγκ και την κεντρική εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και μας βγάζει αμέσως στην πλατεία της Συκής.

ΥΓ. Αφιερώνεται στη μνήμη του Χρήστου Βαΐτση από τη Συκή, που βοήθησε τα μέγιστα για να ανευρεθεί και να καθαριστεί η διαδρομή.