Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2022

Μακρυρράχη-Αετοφωλιά (κυκλική)

Αετοφωλιά

Χρόνος: 1 .50'

Υψόμετρο: από 235 μ. (πλατεία Μακρυρράχης) έως 420 μ. (μέγιστο)

Συνολική ανάβαση/κατάβαση: 274 μ.

Σήμανση: κόκκινα σημάδια, στρογγυλά κίτρινα πινακιδάκια

Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι

Αρχή/τέλος: πλατεία Μακρυρράχης

Τελευταίος έλεγχος: Οκτώβριος 2022

Κατεβάστε αρχείο GPS: από το Wikiloc

LINK TO THE ENGLISH PAGE

Powered by Wikiloc
/>

Mε αρχή και τέλος στην πλατεία της Μακρυρράχης, αυτή η σχετικά σύντομη κυκλική διαδρομή που διαρκεί λιγότερο από 2 ώρες, μας επιτρέπει να επισκεφθούμε το εξαιρετικό σημείο θέας της Αετοφωλιάς μέσα από το άγριο φαράγγι του Μεγάλου Ρέματος. Η επιστροφή στην πλατεία γίνεται χρησιμοποιώντας το κύριο καλντερίμι που έρχεται από τα Χάνια  μέσω Προφήτη Ηλία και Αγίων Αναργύρων.

Αρχικά βαδίζουμε από την πλατεία πάνω στην κύρια άσφαλτο προς Ανήλιο. Αμέσως μετά τα τελευταία σπίτια του χωριού, παίρνουμε ανηφορικό δρομάκι στα δεξιά. Περνούμε μια δεξαμενή και βαδίζουμε στην άγρια βόρεια πλαγιά του φαραγγιού, σε πυκνό δάσος από αράδια. Προσέχοντας στα δεξιά μας, βρίσκουμε στύλο με πινακιδάκι, το οποίο δείχνει δεξιά προς ''Αετοφωλιά"". Το ανηφορικό μονοπάτι στο οποίο βαδίζουμε τώρα είναι στενό και σχετικά δύσβατο (συνιστάται να φοράμε κατάλληλα ορειβατικά παπούτσια με σόλα που δε γλιστράει), πάντως σε 10 λεπτά είμαστε στην Αετοφωλιά. Από το σημείο αυτό έχουμε μεγαλοπρεπή θέα προς το κατάφυτο φαράγγι του Μεγάλου Ρέματος προς τις Αγριόλευκες, ενώ προς τα κάτω φαίνεται λίγο και η θάλασσα. Αξίζει να καθήσουμε λίγο με ησυχία για να απολαύσουμε το μοναδικό αυτό αγνάντι.

Αετοφωλιά

Για την επιστροφή συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση σε μονοπάτι,  που αμέσως μετατρέπεται σε στενό αγροτικό δρόμο. Στο σημείο όπου υπάρχει στύλος με πινακιδάκι εκατέρωθεν του δρόμου (ΠΡΟΣΟΧΉ) συναντούμε το καλντερίμι που έρχεται από Χάνια -Προφήτη Ηλία- Αγίους Αναργύρους, το οποίο μέχρι το 1950 αποτελούσε τον κύριο δρόμο για τη σύνδεση της Μακρυρράχης με τα Χάνια και τον Βόλο. Το ακολουθούμε κατηφορίζοντας προς τα δεξιά (είναι δύσβατο αρχικά από χώματα που έχουν πέσει κατά τη διάνοιξη του δρόμου).

Πλησιάζοντας στη Μακρυρράχη. Μπροστά μας απέναντι το Ανήλιο

Το ωραίο καλντερίμι κατηφορίζει συνεχώς και αρχίζουμε να συναντούμε τα πρώτα σπίτια της Μακρυρράχης. Τελικά βγαίνουμε σε τσιμεντόδρομο, όπου πάμε αριστερά. Ο δρόμος (πρώην καλντερίμι) κατεβαίνει και τερματίζει στην άσφαλτο, αμέσως πάνω από την πλατεία.