Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2011

Αγία Κυριακή-Τρίκερι-Κόττες

Διάρκεια: 1.45΄
Υψόμετρο: από 0 μ. (Αγία Κυριακή) σε 285 μ. (Τρίκερι) σε 0 μ. (Κόττες)
Σήμανση: στρόγγυλα πινακιδάκια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι
Kατεβάστε ίχνος GPS:
Αγία Κυριακή-Τρίκερι στο Wikiloc    Tρίκερι-Κόττες στο Wikiloc
Αγία Κυριακή-Τρίκερι στο Everytrail    Τρίκερι-Κόττες στο Everytrail

Μία θαυμάσια διαδρομή, με πολύ καλντερίμι, που ξεκινά από τη θάλασσα του Αιγαίου στην είσοδο του Παγασητικού κόλπου και, περνώντας από το χωριό Τρίκερι, μας φέρνει στον παραθαλάσσιο οικισμό Κόττες στον Παγασητικό. Χρειαζόμαστε τρία τέταρτα της ώρας για να ανηφορίσουμε το καλντερίμι από το λιμανάκι της Αγίας Κυριακής στο χωριό και μία ώρα περίπου για να κατεβούμε στις Κόττες με χαλαρό ρυθμό. Φυσικά, η διαδρομή μπορεί να γίνει και αντιστρόφως, ή μόνο σε ένα τμήμα της. Θα πρέπει να έχουμε κανονίσει για την επιστροφή μας, καθώς δεν υπάρχει συγκοινωνία στην αφετηρία και στον τερματισμό. Mπορούμε βέβαια να επιστρέψουμε και βαδίζοντας, καθώς η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Στο Τρίκερι μπορούμε να πάμε με λεωφορείο του ΚΤΕΛ.

Αγία Κυριακή

Αρχίζοντας από την προκυμαία της Αγίας Κυριακής, βαδίζουμε στο πλακοστρωμένο δρόμο-καλντερίμι έχοντας τις ταβέρνες στα δεξιά μας. Σε λίγα μέτρα, δεν στρίβουμε δεξιά στη διασταύρωση που πάει παράλληλα με τη θάλασσα, αλλά πάμε ευθεία ανηφορίζοντας ελαφρά και σε λίγο τα σπίτια του οικισμού τελειώνουν και συνεχίζουμε σε παλιό λιθόστρωτο καλντερίμι σε άριστη κατάσταση, που ανηφορίζει πιο έντονα με ζικ-ζακ στην πετρώδη πλαγιά.
Ανηφορίζοντας από την Αγία Κυριακή
       Το καλντερίμι δεν έχει διασταυρώσεις που θα μπορούσαν να μας μπερδέψουν και, αφού διασχίσουμε στενό ασφαλτόδρομο, σε λίγο φθάνοντας σε προσκυνητάρι μπαίνουμε στο χωριό και το καλντερίμι γίνεται τσιμεντόδρομος. Aριστερά μας είναι το νηπιαγωγείο. Σε λίγο πάμε λοξά αριστερά σε φαρδύ πλακόστρωτο που μας οδηγεί στην πλατεία.
Τρίκερι
              Από την πλατεία του Τρίκερι ανηφορίζουμε για λίγο στο καλντερίμι που περνά πλάι από το κτίριο της Κοινότητος στα δεξιά μας και μετά στρίβουμε δεξιά, περνάμε δίπλα από τους κάδους των απορριμμάτων και συνεχίζουμε σε μονοπάτι, το οποίο γρήγορα  μετατρέπεται σε καλντερίμι που κατηφορίζει στην αριστερή πλευρά μιας ρεματιάς.
Κατηφορίζοντας προς Κόττες
             Το ωραίο καλντερίμι μας φέρνει στην κοίτη του ρέματος, όπου βαδίζουμε για λίγο. Η τοποθεσία λέγεται Κολοσώρι και υπάρχουν εδώ κοντά αριστερά δύο πηγάδια. Συνεχίζουμε σε φαρδύ διαμορφωμένο μονοπάτι που περνά δίπλα από μεγάλο προσκυνητάρι και κατηφορίζουμε προς τη θάλασσα. Διασχίζουμε την άσφαλτο και από την κάτω πλευρά το καλντερίμι είναι για λίγο διάστημα τσιμενταρισμένο. Περνούμε δίπλα από πηγάδι και ωραία παλιά βρύση που έχει στερέψει. Σύμφωνα με διηγήσεις ηλικιωμένων Τρικεριωτών στον Νίκο Χαρατσή, παλιότερα από τη βρύση αυτή  έτρεχε πολύ νερό, που ο ήχος του ακουγόταν από κάμποση απόσταση μακρύτερα.
Η βρύση στις Κόττες

Κατηφορίζοντας ομαλά σε πλακόστρωτο δρόμο-καλντερίμι και περνώντας ανάμεσα από περιβόλια και κτίσματα, φθάνουμε τελικά στην παραλία στις Κόττες.