Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2011

Πορταριά-Σταγιάτες-Άνω Βόλος

Οι Σταγιάτες από το μονοπάτι

Διάρκεια: 1 ώρα (καθαρός χρόνος πορείας 45΄)
Υψόμετρο: από 590 μ. σε 315 μ.
Σήμανση: πινακίδες, κόκκινα σημάδια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι

H διαδρομή στο Wikiloc     H διαδρομή στο Everytrail  (κατεβάστε ίχνος GPS)

Μια ευχάριστη κατάβαση μιάς ώρας (με στάσεις) από την Πορταριά στις Σταγιάτες και από εκεί στο κοιμητήριο Αγίου Δημητρίου στον Άνω Βόλο, κυρίως σε μονοπάτι-καλντερίμι με λίγα τμήματα αγροτικού δρόμου. Και αυτή η διαδρομή προσφέρει υπέροχη θέα από πολλά σημεία προς Μακρινίτσα-Πορταριά και Βόλο-Παγασητικό. Στον τερματισμό, πολύ βολικά, υπάρχει στάση λεωφορείου του ΚΤΕΛ για να επιστρέψουμε, αν δεν θέλουμε να βαδίσουμε προς τα πίσω.

Η αφετηρία μας είναι πάνω στον κύριο δρόμο Πορταριάς-Μακρινίτσας, λίγο μετά τη βρύση Αδάμαινα, στο κοιμητήριο της Πορταριάς. Λίγα μέτρα πριν το κοιμητήριο ερχόμενοι από Πορταριά, εκεί όπου υπάρχει στα δεξιά του δρόμου προσκυνητάρι, κατηφορίζουμε από την αριστερή πλευρά της ασφάλτου σε μονοπάτι-καλντερίμι που μας βγάζει σε στενό ασφαλτόδρομο, στον οποίο βαδίζουμε για πενήντα μέτρα. Καθώς βλέπουμε μπροστά μας γηπεδάκι μπάσκετ, πάμε λοξά αριστερά σε μονοπάτι, που λίγο μετά διασχίζει τσιμεντόδρομο και μετά ακολουθούμε την περίφραξη αριστερά μας, κατηφορίζοντας τώρα σε καλντερίμι. Πιο κάτω βγαίνουμε σε τσιμεντόδρομο και τον ακολουθούμε. Περνάμε πλάι από δεξαμενή υδραγωγείου και μετά συνεχίζει φαρδύ μονοπάτι-δρόμος ανάμεσα σε ελαιοπερίβολα, κατηφορίζοντας ελαφρά με νοτιοδυτική κατεύθυνση.  Σε μια διασταύρωση πάμε αριστερά.
Θέα προς Μακρινίτσα
      Παρακάτω το μονοπάτι βγαίνει λοξά σε τσιμεντόδρομο, ανάμεσα στα πρώτα σπίτια των Σταγιατών. Ο δρόμος σύντομα μετατρέπεται σε καλντερίμι που κατηφορίζει έντονα.  Αφήνουμε το μπαλκόνι του Πλατανάκου στα αριστερά μας, κατόπιν έχουμε διασταύρωση στα δεξιά όπου φεύγει η διαδρομή προς Μακρινίτσα, περνάμε από μια βρύση με νερό και σε λίγο διασχίζουμε την άσφαλτο φθάνοντας στην πλατεία. Εδώ θα κάνουμε οπωσδήποτε μια στάση για να δροσιστούμε από το φημισμένο νερό των Σταγιατών  στην παλιά βρύση, κάτω από τα δύο μεγάλα πλατάνια.
Πλατεία Σταγιατών
    Συνεχίζοντας  στο καλντερίμι που κατηφορίζει αριστερά από την πλατεία,  παρακάτω αυτό κάνει στροφή αριστερά και μετατρέπεται σε στενό αγροτικό δρόμο. Περνούμε από το παλιό μοναστήρι του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και σε λίγο έχουμε διασταύρωση, όπου δεξιά συνεχίζει η διαδρομή προς Αηδονοφωλιές-Άγιο Ονούφριο. Εμείς πάμε αριστερά και σε λίγα μέτρα, καθώς ο δρόμος κάνει στροφή αριστερά, βρίσκουμε μονοπάτι δεξιά που κατηφορίζει προς το ρέμα της Μάνας. Κάτω στο ρέμα θα συναντήσουμε τα ερείπια του παλιού νερόμυλου του Μάγκα, που χτίσθηκε στα 1888.
To ρέμα της Μάνας
     Αφού περάσουμε το ρέμα, συνεχίζουμε ανηφορίζοντας ελαφρά στο μονοπάτι, που καθαρίσθηκε και σηματοδοτήθηκε πρόσφατα από την ομάδα Δράσης των Σταγιατών, και τελικά βγαίνουμε σε στενό χωματόδρομο, που σε λίγα μέτρα μας βγάζει στον κύριο δρόμο Βόλου-Πορταριάς, σε στροφή του λίγο πάνω από την Ανακασιά, έχοντας στα δεξιά μας το κοιμητήριο Αγίου Δημητρίου. Αμέσως μετά τη στροφή προς τα κάτω, υπάρχει στάση του λεωφορείου.