Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2011

Καμάρι-Κεραμίδι

Ανεβαίνοντας προς Κεραμίδι

Απόσταση: 3 χλμ.
Διάρκεια: 1 ώρα (ανεβαίνοντας)
Υψόμετρο: από 0 (Καμάρι) σε 330 μ. (Κεραμίδι)
Σήμανση: κόκκινα σημάδια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι

Η διαδρομή στο Everytrail     Η διαδρομή στο Wikiloc   (κατεβάστε ίχνος GPS)
        Η διαδρομή αυτή ακολουθεί τα χνάρια του καλντεριμιού που ένωνε το Κεραμίδι με το επίνειό του στο Αιγαίο, την παραλία στο Καμάρι. Είναι μια ευχάριστη πορεία μιάς ώρας σε αγροτικό δρόμο κυρίως, με κάποια τμήματα καλντεριμιού. Μπορεί να περπατηθεί αυτόνομα, ή ακόμη να συνδέσει δύο άλλες διαδρομές (Κεραμίδι-Βένετο και Βένετο-Καμάρι) έτσι ώστε κάποιος, για παράδειγμα, να έλθει από το Βένετο στο Καμάρι, να διανυκτερεύσει εκεί και την επομένη να επιστρέψει από το Κεραμίδι. Στην παραλία υπάρχουν εστιατόρια και ενοικιαζόμενα δωμάτια που λειτουργούν την καλοκαιρινή περίοδο.
Το Καμάρι από το καλντερίμι
      Ξεκινώντας από την παραλία στο Καμάρι, βαδίζουμε για λίγα μέτρα στην τσιμενταρισμένη κοίτη του ρέματος που εκβάλλει εκεί, και μετά πάμε δεξιά σε παράλληλο τσιμεντόδρομο. Σε λίγα μέτρα, εκεί όπου ο δρόμος αριστερά κατεβαίνει πάλι στην κοίτη για να περάσει απέναντι (είναι η διαδρομή προς Βένετο), εμείς πάμε δεξιά σε στενότερο τσιμεντόδρομο που ανηφορίζει απότομα ανάμεσα σε σπίτια. Σε λίγο το τσιμεντάρισμα σταματά και βαδίζουμε πλέον σε καλντερίμι, που παραπάνω βγαίνει λοξά σε αγροτικό δρόμο, στον οποίο βαδίζουμε για εκατό μέτρα. Κατόπιν ξαναβρίσκουμε το καλντερίμι αριστερά, όμως αμέσως κλείνει τελείως από κλαδιά και αναγκαζόμαστε να βαδίσουμε δίπλα του για λίγα μέτρα σε ελαιώνα.
Άγιος Αθανάσιος

Το καλντερίμι σύντομα μας βγάζει στο όμορφο εξωκλήσι του Αγίου Αθανασίου, δίπλα σε λίγα κυπαρίσσια. Εδώ θα κάνουμε μια μικρή στάση και θα συνεχίσουμε σε δρόμο, που αμέσως διασταυρώνεται με άλλον και πάμε αριστερά. Ανηφορίζοντας σε τσιμεντόδρομο, βγαίνουμε στην άσφαλτο Κεραμίδι-Καμάρι και βαδίζουμε για λίγα μέτρα σε αυτήν προς τα δεξιά. Αμέσως πάμε λοξά αριστερά σε αγροτικό δρόμο, μέσα στον οποίο διακρίνουμε καθαρά το καλντερίμι για κάποιο διάστημα.
Αγροτικός δρόμος-καλντερίμι
      Ανηφορίζοντας συνεχώς προς τα νοτιοδυτικά, βλέποντας μπροστά μας το Κεραμίδι, μπαίνουμε λοξά σε στενό ασφαλτόδρομο και σε λίγο φθάνουμε σε γεφύρι. Από την κάτω μεριά είναι τσιμεντένιο, ενώ από την άλλη μεριά διατηρείται το παλιό πέτρινο τοξωτό γεφύρι, που εγκιβωτίσθηκε με τσιμέντο. Λίγα μέτρα μετά, παίρνουμε αριστερά το πλακόστρωτο καλντερίμι, που μας οδηγεί στην πλατεία του χωριού. Λίγο παραπάνω από την πλατεία, ευθεία επάνω συνεχίζει η διαδρομή Ο2 προς Έλαφο (Βουργαρινή), ενώ αριστερά στην άσφαλτο πάει η διαδρομή προς Βένετο (Ο2)  και Κανάλια