Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

Aγναντεύοντας το Καμάρι

LINK TO ENGLISH PAGE

Διάρκεια: 4 ώρες με στάσεις
Υψόμετρο: από 230 μ. (Βένετο) σε 275 (μέγιστο) σε 0 (Καμάρι)
Συνολική ανάβαση: 432 μ.  Συνολική κατάβαση: 623 μ.
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, πινακίδες
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: Όχι
Κατεβάστε ίχνος GPS: από το Wikiloc   από το Everytrail

Μια θαυμάσια πορεία στο άγνωστο βόρειο Πήλιο, που αρχίζει με αρκετό καλντερίμι από το Βένετο και στη συνέχεια βαδίζουμε σε μονοπάτι, το περισσότερο μέσα σε άγριο δάσος, κινούμενοι σε υψόμετρο 150-250 μέτρων περίπου, για να καταλήξουμε τελικά στην όμορφη παραλία Καμάρι κάτω από το Κεραμίδι και να δροσιστούμε στην θάλασσα του Αιγαίου. Είναι κατάλληλη για όλες τις εποχές, ακόμα και για το καλοκαίρι, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της γίνεται στη σκιά. Μετά τον πρόσφατο καθαρισμό της (Αύγουστος 2015),  η διαδρομή είναι ανοικτή, βατή, σηματοδοτημένη με πινακίδες και κόκκινα σημάδια, και περιμένει να ανταμείψει με τα θέλγητρά της αυτούς που θα έχουν την τύχη να την περπατήσουν.
Η παραλία στο Καμάρι
    Για να γυρίσουμε πίσω, μια λύση είναι να καλέσουμε ταξί από το Κεραμίδι (τηλ. 6977893576) ή και από τα Κανάλια (τηλ. 6945277835). Μια άλλη λύση είναι να ανεβούμε στο Κεραμίδι (βλέπε τη διαδρομή Καμάρι-Κεραμίδι), απ` όπου μπορούμε, είτε να πάρουμε το λεωφορείο του ΚΤΕΛ προς Βόλο (www.ktelvolou.gr), είτε να επιστρέψουμε στο Βένετο από το μονοπάτι Ο2 (Κεραμίδι-Βένετο). Στο Καμάρι λειτουργούν ξενώνες και εστιατόρια, καθώς είναι τουριστικός προορισμός. Επίσης στο Βένετο υπάρχει πλέον ξενώνας για διαμονή (Αpartments Veneto) όπως και δύο εστιατόρια στην πλατεία.
     Αφετηρία μας είναι η κεντρική εκκλησία της Υπαπαντής στο Βένετο, λίγο πριν την πλατεία αριστερά όπως μπαίνουμε στο χωριό. Αξίζει να αφιερώσουμε λίγο χρόνο στο αξιόλογο αυτό μνημείο, κτισμένο το 1765-67 και να θαυμάσουμε (αν είναι ανοικτή) το περίτεχνο ξυλόγλυπτο τέμπλο.
    Μπροστά από την εκκλησία βαδίζουμε για λίγα μέτρα σε καλντερίμι, και μετά κατηφορίζουμε αριστερά σε στενό τσιμεντόδρομο. Στα τελευταία σπίτια του χωριού ο δρόμος στρίβει δεξιά, αλλά εμείς συνεχίζουμε να κατηφορίζουμε ευθεία βορειοδυτικά σε στενό δρόμο, που σε λίγο γίνεται καλντερίμι, περνώντας δίπλα από ερειπωμένο καλύβι. Σύντομα βγαίνουμε πάλι σε δρόμο, ο οποίος περνά μικρό ρέμα και ανηφορίζει. Πιο πάνω υπάρχει διασταύρωση με άλλο δρόμο δεξιά. Εδώ αφήνουμε το δρόμο και πάμε ευθεία βορειοδυτικά μπαίνοντας στο μονοπάτι, που περνά πλάι από ένα σπίτι και κατόπιν γίνεται καλντερίμι.
Kαλντερίμι-τούνελ κατεβαίνοντας για το Τρανό ρέμα
    Το καλντερίμι περνά το Τρανό ρέμα και ανηφορίζει μέσα σε δάσος, όπου γίνεται πλέον μονοπάτι. Αγνοούμε κάποιες διασταυρώσεις, μένοντας στην κύρια πατημένη διαδρομή. Πιο πάνω βγαίνουμε σε βραχώδες πλάτωμα, τα Σχίσματα, που μας προσφέρει όμορφη θέα προς το χωριό και τη θάλασσα. Ξαναμπαίνουμε στο δάσος και λίγο πιο πέρα (προσοχή), υπάρχει αριστερά
 μονοπάτι που ανηφορίζει προς τα νοτιοδυτικά και βγαίνει σε καλύβι στη θέση Βίγλα. Εμείς, προσέχοντας τα κόκκινα σημάδια, πάμε ευθεία κατηφορικά προς βορράν και σε λίγο το μονοπάτι στρίβει δυτικά και φθάνουμε στο ρέμα του Πλατανάκου. Αμέσως από κάτω, η κοίτη σχηματίζει εντυπωσιακό καταρράκτη δέκα μέτρων στο βράχο.
Το ρέμα του Πλατανάκου
    Περνούμε το ρέμα και ανηφορίζουμε στο μονοπάτι, που φαρδαίνει και μετατρέπεται σε εγκαταλελειμμένο αγροτικό δρόμο. Εδώ προηγουμένως ο δρόμος έκλεινε από οργιώδη βλάστηση με βάτια. Τώρα είναι καθαρός χωρίς κανένα πρόβλημα και σε λίγο ξαναμπαίνουμε δεξιά στο μονοπάτι, που σύντομα βγαίνει σε φαρδύ αγροτικό δρόμο πάνω σε φουρκέτα. Τον ακολουθούμε ανηφορίζοντας και παραπάνω, λίγο πριν από απότομη αριστερή στροφή που κάνει ο δρόμος, ξαναβρίσκουμε στα δεξιά τη συνέχεια του μονοπατιού.
Άγριο δάσος στα Σφερδούκλια
     Το ωραίο μονοπάτι μέσα από το δάσος με αράδια μας βγάζει σε ανοιχτό ανηφορικό πλάτωμα. Η περιοχή εδώ λέγεται Πορτοκαλύβια, κάποτε ήταν κατοικούμενη και είναι ωραίο σημείο για μια στάση. Η συνέχεια του μονοπατιού είναι στην επάνω δεξιά άκρη του πλατώματος. Περνούμε ένα ρέμα και ανηφορίζουμε σε πετρώδη πλαγιά με μαρμαρόπετρα.
    Φθάνοντας στη ράχη, συναντούμε εγκαταλελειμμένο κτήμα με αλώνι. Εδώ η περιοχή λέγεται Κάτω Στεφάνι. Κάνουμε μια καμπύλη προς τα αριστερά, ανάμεσα στις πεζούλες με ξερολιθιά παίρνοντας κατεύθυνση δυτική, όπως υποδεικνύουν τα σημάδια.  Το μονοπάτι παρακάτω περνά νέα ρεματιά, το Αραπόρεμα. Ανηφορίζουμε στην απέναντι ράχη, τα Σφερδούκλια, δίπλα από παρατημένο ελαιοπερίβολο, περνούμε και άλλο ρέμα και ανηφορίζουμε στην επόμενη ράχη, την άνω Τσούκα, περνώντας πλάι από πέτρινο καλύβι. Εδώ κοντά, σύμφωνα με πληροφορίες του παλιού δασοφύλακα κ. Κουτσιμπάνα, υπάρχει μια σπηλιά.
Tο Καμάρι από την άνω Τσούκα

Φθάνοντας πάνω στη ράχη, επιτέλους αγναντεύουμε το Καμάρι και το μικρό λιμανάκι παραδίπλα, από τα οποία μας χωρίζει μια μικρότερη ράχη, η κάτω Τσούκα. Κατεβαίνοντας, συναντάμε πόρτα στο μονοπάτι, που την ανοίγουμε για να περάσουμε και την κλείνουμε πίσω μας. Τελικά το μονοπάτι μας τερματίζει σε τσιμενταρισμένο στενό δρόμο. Δίπλα μας αριστερά βγαίνει και άλλο μονοπάτι στον ίδιο δρόμο. Ακολουθώντας πλέον το δρόμο, κατηφορίζουμε ανάμεσα από εξοχικά σπίτια και φθάνουμε σε φαρδιά τσιμεντένια κοίτη ρέματος, που σύντομα μας βγάζει στην παραλία.