Σάββατο 15 Απριλίου 2023

Aγία Τριάδα-Άγιος Γεώργιος (κυκλική)

Χρόνος: 4 ώρες με τις στάσεις, καθαρός χρόνος πορείας 3 ώρες

Υψόμετρο: από 240 μ. (πάρκινγκ Αγίας Τριάδας) έως 683 μ. (εκκλησία Αγίου Αθανασίου στον Αγιο Γεώργιο)

Συνολική ανάβαση/κατάβαση: 474 μ.

Σήμανση:κόκκινα σημάδια, μερικές πινακίδες

Πόσιμο νερό στη διαδρομή: Αγία Τριάδα, Αγιος Γεώργιος

Αρχή/τέλος: πάρκινγκ Αγίας Τριάδας

Τελευταίος έλεγχος: Απρίλιος 2023

Κατεβάστε αρχείο GPS: από το Wikiloc

Powered by Wikiloc

Τον χειμώνα του 2023 ερευνήθηκαν και καθαρίστηκαν με εθελοντική εργασία δύο παράλληλα καλντερίμια που συνδέουν την Αγία Τριάδα με τον Αγιο Γεώργιο, ένα δυτικό και ένα ανατολικό. Ετσι μας δίνεται η δυνατότητα  να δημιουργήσουμε μια κυκλική διαδρομή, ανεβαίνοντας από Αγία Τριάδα στον Αγιο Γεώργιο από το ένα (εδώ επιλέξαμε το δυτικό) και επιστρέφοντας από το άλλο (το ανατολικό). Τα δύο καλντερίμια ενώνονται στο παλιό ελαιοτριβείο του Βαϊνά, που βρίσκεται λίγο πάνω από την Αγία Τριάδα.

Ξεκινώντας λοιπόν από το πάρκινγκ της Αγίας Τριάδας (και από τη βρύση που υπάρχει εκεί) ανηφορίζουμε την άσφαλτο. Σε τριάντα μέτρα φεύγει λοξά δεξιά ανηφορικός τσιμεντόδρομος και τον ακολουθούμε. Αυτό είναι το καλντερίμι, που ευτυχώς λίγο παραπάνω το τσιμεντάρισμά του παύει και αποκαλύπτεται καθαρό και ατόφιο, να ανηφορίζει προς  το παλιό ελαιοτριβείο του Βαϊνά, που και αυτό διατηρείται σε σχετικά καλή κατάσταση. Βαδίζουμε λίγα μέτρα στον αγροτικό δρόμο και βρίσκουμε τη συνέχεια του δυτικού καλντεριμιού (εδώ είναι αρχικά χωμάτινο μονοπάτι) δίπλα στον τσιμενταύλακα. Γενικά δυτικό καλντερίμι και τσιμενταύλακας πάνε παράλληλα.

To καλντερίμι ανηφορίζει ομαλά ανάμεσα σε ελαιώνες, έχοντας από ορισμένα σημεία πολύ όμορφη θέα προς τον Παγασητικό. Παραπάνω φθάνομε σε σημείο όπου διασχίζουμε τον τσιμενταύλακα προς τα πάνω. Εδώ υπάρχει και στύλος με πινακιδάκι. Από κατω έρχεται μονοπάτι από την εκκλησία των Αγίων Αποστόλων. Εμείς  ανηφορίζουμε σε μονοπάτι έχοντας το νού μας αριστερά, όπου σε λίγο (προσοχή αριστερά!) θα δούμε τη συνέχεια του μονοπατιού-καλντεριμιού. Αν χάσουμε αυτή τη διασταύρωση από απροσεξία και συνεχίσουμε ευθεία, θα βγούμε παραπάνω στο ανατολικό καλντερίμι.

Συνεχίζοντας όμως εμείς στο δρόμο μας και στο δυτικό καλντερίμι, περνάμε ένα ρέμα και παραπάνω διασχίζουμε ένα χωματόδρομο. Το αυλάκι όταν περάσαμε τον Απρίλιο κατέβαζε αρκετό νερό που χυνόταν σε κάποια σημεία και στο μονοπάτι, δημιουργώντας μας δυσκολία καθώς προσπαθούσαμε να το  αποφύγουμε.

Τελικά βγαίνουμε στην άσφαλτο, όπου βαδίζουμε  για 200 μέτρα και μετά, εκεί που κάνει αριστερή στροφή την αφήνουμε ευθεία και περνούμε πέτρινο γεφυράκι. Εδώ έχουμε ενωθεί με το κύριο καλντερίμι Ανω Γατζέα-Αγιος Γεώργιος. Το ακολουθούμε κανονικά, περνούμε διασταύρωση όπου δεξιά πάει προς Πινακάτες και προς ανατολικό καλντερίμι, διασχίζουμε την άσφαλτο με τσιμεντόδρομο και τελικά φθάνουμε στην πλατεία του Αγίου Γεωργίου περίπου σε δύο ώρες από την αρχή της πορείας μας.

Πλατεία Αγίου Γεωργίου

Στην επιστροφή τώρα, για να αποφύγουμε να βαδίσουμε στην άσφαλτο, ανηφορίζουμε το καλντερίμι από την πλατεία προς τον Άγιο Αθανάσιο, μια πολύ αξιόλογη εκκλησία. Εκεί στρίβουμε δεξιά και παίρνουμε τσιμεντόδρομο που μας φέρνει στην τοποθεσία ''Ράχη'' στην έξοδο του χωριού προς Πινακάτες, όπου υπαρχει σιδηρουργείο και πυροφυλάκιο. Διασχίζουμε λοξά την άσφαλτο (η θέα προς τα κάτω είναι μαγική) και συνεχίζουμε κατηφορίζοντας στο ανατολικό καλντερίμι.

Θέα απο τη Ράχη Αγίου Γεωργίου

Το νερό του τσιμενταύλακα ρέει παρακάτω ορμητικό δημιουργώντας μικρούς καταρράκτες. Βγαίνουμε στην πόρτα της μάντρας ενός εξοχικού και παίρνουμε τον χωματόδρομο που κατηφορίζει, ο οποίος παρακάτω γίνεται καλντερίμι. Κινούμαστε για ένα διάστημα σε παρθένο, πολύ ομορφο σκηνικό μέσα σε δάσος. Παρακάτω το καλντερίμι κόβεται από δρόμο δύο φορές. Την τρίτη φορά τελειώνει και συνεχίζουμε σε κατηφορικό χωματόδρομο,  στον οποίο βαδίζουμε. Ο δρόμος μας φέρνει στο ελαιοτριβείο Βαϊνά, όπου ακολουθούμε προς τα κάτω το γνωστό καλντερίμι για να επιστρέψουμε στην αρχή της πορείας μας.

Ελαιοτριβείο Βαϊνά

1. Η διαδρομή από Αγ, Τριάδα προς Αγ, Γεώργιο (δυτικό μονοπάτι) πανέμορφη και απολαυστική! Σοφή η πρόταση για προτίμηση της δυτικής διαδρομής για ανάβαση και της ανατολικής για κατάβαση! Προβλήματα όμως και σχετική ταλαιπωρία εξαιτίας της ελλιπούς σήμανσης σε κομβικό σημείο της δυτικής διαδρομής, ανηφορίζοντας αμέσως μετά τη διασταύρωση με το μονοπάτι από Αγίους Αποστόλους: δεν υπάρχει κάποια σχετική ειδοποίηση/σήμανση για να στρίψουμε αμέσως αριστερά, οπότε, μετά από πολλά πισωγυρίσματα και αναζητήσεις, πέσαμε πάνω στην ανατολική διαδρομή!.. Την (περ)πατήσαμε στις 13.5.2023....